مدیرکل بهزیستی استان کرمان:


بهترین راه رسیدن به آرامش تعامل و ارتباط با محیط اطراف می‌باشد

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به موضوع تنگ شدن دامنه ارتباطات و انزوا و تک افتادگی اجتماعی گفت: بهترین راه رسیدن به آرامش تعامل و ارتباط با محیط اطراف می‌باشد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: مهم‌ترین داشته و دارایی ما همین تعامل و ارتباط با محیط اطراف و یا اطرافمان می‌باشد و برای رسیدن به آرامش باید از همین داشته‌هایمان استفاده کنیم

او با اشاره به نقش تدبیر و تأمل در حل مسائل و مشکلات روزمره زندگی اظهار داشت: مسلم است که در فرایند زندگی با مسائل متعددی روبه‌رو می‌شویم، مسائلی که مدیریت آن نیاز به تأمل و تدبر دارد، آنچه مهم است و باعث اختلال در روند ارتباطات و تعاملات بین‌فردی و خانوادگی ما می‌شود، عدم تدبر و تأمل خودمان در مدیریت مسائل حادث شده است.

وحیدزاده اذعان داشت: همیشه بهترین راه و بدترین راه برای مواجهه وجود دارد، اینکه ما کدام راهکار را برای رویارویی با مشکلاتمان انتخاب کنیم به خودمان بستگی دارد. امروز در خانواده‌ها سطح آگاهی و سواد نسبت به گذشته بسیار بالا رفته؛ اما ناسازگاری‌ها نشان می‌دهد که ما از مهارت‌هایی که می‌آموزیم در روابط فردی، بین‌فردی، خانوادگی و گروهی‌مان استفاده نمی‌کنیم و این باعث می‌شود که مدیریت رخدادها و حوادث پیش‌آمده به‌سادگی از دستمان خارج شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: در این تردیدی نیست که دنیای پیچیدهٔ امروز با خود؛ فشار، نگرانی، اضطراب، استرس و… را به همراه دارد اما این ما هستیم که می‌بایست انتظاراتمان، خواسته‌هایمان و…با واقعیت‌های موجود و داشته‌هایمان تناسب ببخشیم. اگر کمی دقت کنیم می‌بینیم که بسیاری از نگرانی‌ها، فشارها، اضطراب‌ها، استرس ها و… در زندگی روزمره و یا تجربه زیسته ما قابل‌تعدیل است و می‌شود که نباشد، فقط کافی است که ما بین خواسته‌ها و انتظارت و داشته‌ها و واقعیت‌های موجود زندگی فردی، گروهی و اجتماعی‌مان تناسبی برقرار کنیم تا به آرامش برسیم .

وی با بیان اینکه با این هیجان و فشار درونی، نه‌تنها به جایی نمی‌رسیم؛ بلکه به خودمان و اطرافیانمان نیز آسیب وارد می‌کنیم، گفت: زندگی میدان اسب‌دوانی نیست ما در یک محیط اجتماعی چندوجهی و چندسطحی تنها تداوم حیات نمی‌دهیم. ما ناگزیریم تا به همدیگر فکر کنیم و این منوط به این است که سرعتمان را کاهش دهیم تا بتوانیم اطراف و اطرافیانمان را ببینیم و خودمان را در تعامل با آنها قرار دهیم. شاید مهم‌ترین داشته و دارایی ما همین تعامل و ارتباط با محیط اطراف و یا اطرافمان باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122976
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.