مدیرکل میراث فرهنگی با تکذیب تخصیص همه بودجه مرمت به یک ساختمان عنوان کرد؛


بودجه مرمت طبق روال هزینه می‌شود

براساس نامه‌ای که یکی از مخاطبان کرمان‌نو برای ما ارسال کرده؛ ۶۰ میلیارد تومان از بودجه سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان که مختص مرمت بافت تاریخی کرمان بوده است؛ صرفا در ساختمان سابق فرمانداری کرمان هزینه شده، در این نامه آمده که این هزینه با ترک تشریفات صرف تعمیرات سرویس بهداشتی و تاسیسات مکانیکی این فضای اداری شده است. مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اما از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: همه چیز طبق روال هزینه می‌شود و چنین چیزی نیست البته ساختمان سابق فرمانداری کرمان هم جزیی بافت تاریخی کرمان است.
به گزارش کرمان‌نو در نامه رسیده به دست کرمان‌نو ذکر شده که این بنای ثبت ملی پس از رفتن فرمانداری کرمان به اداره کل دارایی واگذار شده و این تخلف با درخواست ذیحساب اداره کل دارایی صورت گرفته و مدیرکل میراث فرهنگی هم به دلیل نگرانی برای اسناد حسابداری و امضای شخص ذیحساب این کار را انجام داده است.
همچنین در این نامه ذکر شده براساس قانون هر ارگان و سازمانی که یک بنای میراثی را در تملک داشته باشد، همان ارگان باید هزینه نگهداری و تعمیرات بنا را بپردازد، یعنی در این مورد اداره کل دارایی موظف به مرمت بنای ساختمان فرمانداری سابق بوده است.
سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی کرمان از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و البته کرمان‌نو هم نمی‌تواند صحت این ادعا را رد یا تایید کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119629
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.