مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: ۸۵ درصد تماس ها با مرکز ۱۲۵ آتش نشانی کرمان مزاحمت تلفنی است.
علی عسکری از ثبت روزانه بیش از ۱۰۰۰ تماس تلفنی ازسوی شهروندان با مرکز ۱۲۵ این سازمان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد تماس متاسفانه ۸۵ درصد ایجاد مزاحمت تلفنی بوده است.
بنا بر نوشته مهر عسکری از شهروندان خواست در داشتن شهری ایمن آتشنشانان را یاری کرده و بدون دلیل اقدام به اشغال شماره ۱۲۵ نکنند و نحوه صحیح استفاده از شماره های امدادی را به فرزندان خود آموزش دهند.
وی گفت: لازم است شهروندان توجه داشته باشند هر مزاحمت تلفنی می تواند باعث سوزاندن یک زندگی شود و کاهش تماسهای نامربوط با مرکز ۱۲۵ این سازمان باعث تسهیل در روند امداد رسانی به شهروندان خواهد شد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی کرمان همچنین از آمادگی این سازمان جهت ارایه مشاوره ایمنی به شهروندان خبر داد و عنوان کرد: شهروندان برای هر گونه راهنمایی و مشاوره ایمنی می توانند با شماره ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه روز تماس برقرار کنند.
پست قبلی