مدیرکل ثبت‌احوال استان خبر داد؛


کاهش ۴ درصدی نرخ رشد جمعیت در استان کرمان

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمان از کاهش ۴ درصدی نرخ رشد جمعیت و افزایش ۰.۸ درصدی جمعیت استان کرمان در پنج‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، محمد قاسمی صبح امروز ۲۹ شهریور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان مردادماه امسال جمعیت استان کرمان ۳ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۴۹۹ نفر بوده است، اظهار داشت: در پنج‌ماهه نخست امسال ۱۲ هزار و ۱۰۹ نفر به جمعیت استان کرمان افزوده شده است.

او با اشاره به اینکه در پنج‌ماهه نخست سال جاری ۱۸ هزار و ۴۳۴ واقعه ولادت در استان کرمان به ثبت رسیده، گفت: نرخ رشد جمعیت استان کرمان ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمان، با اشاره به جزئیات نرخ رشد جمعیت امسال در استان، گفت: فروردین‌ماه امسال ۶ درصد کاهش، اردیبهشت‌ماه ۱۰ درصد افزایش، خردادماه 12درصد کاهش، تیرماه ۸ درصد کاهش و مردادماه کاهش یک‌درصدی رشد جمعیت را در استان کرمان شاهد بودم.

او با بیان اینکه ۰.۸ درصد جمعیت استان کرمان طی این مدت افزایش داشته؛ اما کاهش ۴ درصدی نرخ رشد جمعیت را در استان کرمان داشتیم، افزود: معمولاً در آبان و آذرماه افزایش ولادت‌ها را در استان داریم.
قاسمی با بیان اینکه آمارها معمولاً به‌صورت سالانه ارائه می‌شود، بیان کرد: البته ما میزان نرخ رشد جمعیت در استان را به‌صورت ماهانه رصد و بررسی می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه میزان تغییرات نرخ رشد جمعیت در نه شهرستان استان از جمله بردسیر، ریگان، بافت، نرماشیر، فهرج، عنبرآباد، انار، رابر و بم بیشتر بوده است، گفت: این تغییرات در بقیه شهرستان‌های استان کرمان صفر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122010
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.