کرمان بعد از اصفهان دارای بیشترین بزرگراه در کشور است

مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان با اشاره به اینکه حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ كيلومتر راه آسفالته در استان كرمان وجود دارد كه به لحاظ طول رتبه دوم كشوري را داريم، افزود: يكهزار و ۹۴۰ كيلومتر بزرگراه را داريم كه بعد از اصفهان بيشترين بزرگراه‌هاي كشور در استان كرمان قرار گرفتند.

سيدعلي حاج سيدعليخاني مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان با بيان اينكه روکش آسفالت در ایمنی راه‌ها بسیار تاثیرگذار است، گفت:در سال گذشته حدود ۴۴۰ هزار تن آسفالت در جاده هاي استان كرمان به كار برده شد كه در اين زمينه رتبه اول كشوري را كسب كرديم .

حاج سيدعليخاني افزود : حدود۱۳ هزار و ۶۰۰ كيلومتر راه آسفالته در استان كرمان وجود دارد كه به لحاظ طول رتبه دوم كشوري را داريم ، همچنين يكهزار و ۹۴۰ كيلومتر بزرگراه را داريم كه بعد از اصفهان بيشترين بزرگراه‌هاي كشور در استان كرمان قرار گرفتند.

حاج سيدعليخاني خاطرنشان كرد: اين وسعت بزرگ استان و طول راه‌هاي زياد آن مستلزم منابع بيشتري براي نگهداري راه‌هاست  و متاسفانه امسال با محدوديت منابع مواجه هستيم اما سعي كرديم با بهره گيري از امكانات موجود و مديريت صحيح منابع و به كارگيري روش هاي نوين نگهداري و كم هزينه وضعيت سرويس دهي جاده ها را به شكل مناسبي نگهداريم.

حاج سيدعليخاني ابراز داشت: از ابتداي سالجاري تاكنون ۲۳۶ كيلومتر از راههاي استان بهسازي و روكش آسفالت شدند و همچنين در ۳۱۲ كيلومتر از راه‌ها،آسفالت حفاظتي اجرا گرديده و امسال در مقايسه با سال قبل هزينه هاي نگهداري جاده ها بسيار بالا رفته است .

وي به بهسازي حدود ۱۰ كيلومتر از جاده كرمان – رفسنجان در سال جاري اشاره كرد و گفت : در حال حاضر اين محور وضعيت مناسبي دارد، همچنين عمليات روكش آسفالت نيز در ابتداي جاده كرمان – جوپار به طول ۶ كيلومترانجام شد و اين محور نيز ايمن گرديد.

حاج سيد علي خاني ادامه داد: انجام عمليات نصب و ترميم تابلوها و خط كشي محور فوق الذكر را در دستور كارمان قرار داده ايم كه تا دو ماه آينده خط كشي و تعمير علائم به طور كامل انجام مي شود .

حاج سيدعليخاني در خصوص آمار بالاي واژگوني و تصادف در اين جاده گفت: متاسفانه تردد غيرمجاز اتباع بيگانه و سرعت زياد آن‌ها در اين مسير موجب بروز چنين مشكلي شده مضاف بر اينكه اين جاده مسطح و در منطقه دشت قرار گرفته و شيب و قوس هاي خطرناكي ندارد كيفيت مناسبي دارد روكش آسفالت هم شده و بقيه مسير هم در حال لكه گيري است.حدفاصل نگار- لاله زار به علت نبود راهدار خانه دچار مشكلاتي شده است.

وي افزود: ۲۶ كيلومتر از روكش آسفالت جاده بافت- كرمان خراب بود كه از ابتداي امسال ترميم شد و مابقي آن از لحاظ وضعيت جاده كيفيت مطلوبي دارد.

حاج سيدعليخاني در رابطه دو گدار سنگ صياد در اين مسير داريم كه در زمستان ها راهدارخانه سيار را داريم كه در زمستان و زمان بارندگي برف و باران با ماشين آلات با يك كانكس مستقر شده و از لحاظ خدمت رساني به جاده ها هيچ مشكل نداريم. مسافريني كه در راه مي مانند از دو مسجدي كه در آن حوالي وجود دارد استفاده مي كنند و مشكلاتي كه ايجاد مي شود محل مناسبي نيست كه دو مسجد در آنجا وجود دارد كه از آن استفاده مي شود كه با ساخت راهدارخانه جديد در سال آينده اين مشكل كاملا مرتفع خواهد شد.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان خاطرنشان كرد: امسال هم با همكاري كه مديران ما در سازمان راهداري داشتند مجوز ساخت يك راهدارخانه در اين نقطه را به ما دادند ما طراحي ها را انجام داده و با اداره كل منابع طبيعي در حال مكاتبه و هماهنگي هستيم تا زمين واگذار شود و در صورت واگذاري زمين از ماه آينده ساخت يك راهدارخانه ثابت را شروع خواهيم كرد.

وي افزود: مسير باغين به سمت ماهان كنارگذر كرمان بزرگراهي است كه توسط اداره كل راه و شهرسازي در حال احداث است كه باند دوم آن در حال انجام كار است كه خوشبختانه ۱۲ كيلومتر از باند دوم آن افتتاح شد كه مابقي آن حدود ۸ كيلومتر در دستور كار قرار دارد لكه گيري و درزگيري آسفالت آن در حال انجام است .

حاج سيدعليخاني يادآور شد: شماره ۱۴۱ سامانه اطلاعات راهها مي باشد كه هم استانيهاي گرامي جهت انتقال  هرگونه شكايت، انتقاد ويا پيشنــهاد مرتبط با حوزه راهــداري و حمل و نقل استان ، مي توانند مراتب را از طريق  سـامانه پيامكي ۱۰۰۰۰۳۴۱ به ما اطلاع دهند.

۱ نظر
  1. منتقد می گوید

    واقعا مسیر استهبان به کرمان آسفالت بدی داره لطفا پیگیری کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.