نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس:‌


طرح انتقال آب از سر شاخه‌های هلیل‌رود کارشناسی نشده است

به گفته نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی طرح انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل‌رود باید در سطح ملی بررسی شده و در این خصوص نظر کارشناسی داده شود.

ذبیح الله اعظمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: در خصوص موضوع انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل‌رود به وزیر نیرو تذکر دادم چون این طرح باعث از بین رفتن زندگی و کشاورزی مردم جنوب کرمان می‌شود.

اعظمی با اشاره به سفر  هفته آینده اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به جنوب استان اظهار داشت: چند نفر از اعضای این کمیسیون برای مطالعه انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل‌رود به رابر سفر می‌کنند تا بتوانند موضوع را کارشناسی کنند زیرا از نظر ما انتقال آب از سر شاخه‌های هلیل‌رود کارشناسی نشده است و از دستگاه قضا نیز تقاضا داریم این موضوع را پیگیری کند.

این نماینده مجلس یکی از دغدغه‌های اصلی خود را بحث کشاورزی دانست و گفت: با توجه به عضویت بنده در کمیسیون کشاورزی، مکاتبات زیادی برای بهبود وضعیت بخش کشاورزی انجام شده است.

وی به برگزاری میز خرما در وزارت صنعت، معدن وتجارت اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد هیچ تعرفه‌ای بر صادرات وضع نشود.

اعظمی افزود: نشست خرما در وزارت خارجه برای پیگیری مشکلات مربوط به بخش خرما انجام شد که در این نشست‌ها قیمت خرما نیز افزایش یافت.

وی همچنین به برگزاری میز پسته در وزارت خارجه اشاره کرد و گفت: قیمت پسته با برگزاری این نشست و ارائه مستندات لازم، افزایش یافت.

صادرات محصولات کشاورزی را پیگیری می‌کنیم

وی از حضور یک هلدینگ کشاورزی در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: با رایزنی و گفت و گو، بحث صادرات محصولات کشاورزی را پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از جذب سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: علاوه بر کارخانه خوراک دام، سه طرح فرآوری خرما در جیرفت و عنبرآباد در حال سرمایه‌گذاری است تا شاهد فرآوری محصول خرما در منطقه باشیم.

وی به مشکلات شرکت گلشن آرا اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های این مجموعه خریداری شده و امیدواریم به زودی راه‌اندازی شود.

افزایش سهمیه ۲ برابری کود شیمیایی منطقه جنوب کرمان

اعظمی به پیگیری تامین کود شیمیایی خارجی اشاره کرد و از افزایش سهمیه ۲ برابری کود شیمیایی منطقه جنوب کرمان خبر داد.

وی همچنین استمهال وام‌های کشاورزی منطقه جنوب کرمان را یکی از مشکلات بزرگ بخش کشاورزی دانست و گفت: یکهزار نفر از کشاورزان این منطقه اصل پول را پرداخت کردند لذا با توجه به پرداختن نکردن سهمیه دولت، پیگیر رفع این مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه معادن جیرفت و عنبرآباد ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی دارند، گفت: پهنه‌های اکتشافی منطقه را پیگیری کردیم تا این معادن هر چه زودتر شکوفا شوند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مسائل مربوط به پهنه‌های معدنی در بخش جبالبارز شمالی، معدن کِروِر، معدن مس اسفندقه، مس ساردو و سنگ آهن سربیژن خبر داد.

وی همچنین به طرح تامین آب آشامیدنی جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت اشاره کرد و از پیوست این طرح در قانون‌ با رایزنی‌های مختلف خبر داد.

وعده فعال شدن دوباره طرح گازرسانی در جیرفت و عنبرآباد

اعظمی به توقف طرح گازرسانی در جیرفت و عنبرآباد اشاره کرد و گفت: مشکلات بین شرکت گاز جیرفت و شهرداری رفع و دوباره این طرح فعال شده است.

وی افزود: طرح گاز رسانی به بخش جبالبارز در حال مطالعه بوده و رفع مشکل گازرسانی به بخش ساردوئیه نیز در حال پیگیری است.

این نماینده مجلس از پیگیری تبدیل بخش اسماعیلیه و ساردو به شهرستان خبر داد و گفت: نامه نگاری‌های لازم در این خصوص انجام شده و پیگیری‌ها ادامه دارد.

وی از ‌پیگیری طرح احداث باند دوم جاده بلوک به جیرفت، جاده جبالبارز، جاده میانچیل، پل‌های خروجی شهر جیرفت و جاده روستایی اَمجَز از طریق وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

وی با ادغام شرکت برق جنوب با شمال استان مخالفت کرد و از پیگیری این‌ موضوع از طریق وزارت نیرو خبر داد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین به مشکلات حوزه میراث فرهنگی و موزه جیرفت اشاره کرد و از نامه‌نگاری و تذکر به مسوولان مربوطه خبر داد.

وی به توقف طرح احداث راه آهن جیرفت به جاسک هم اشاره کرد و از رایزنی با معاونان وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی، شرکت‌های مشاور اجرای طرح‌های راه آهن و اساتید دانشگاه خبر داد و نتیجه این مذاکرات را اتفاق نظر همه بر ملی شدن طرح راه آهن جیرفت برای رهایی از بُن‌بست این طرح اعلام کرد.

وی طول خط راه آهن دارزین – بم – جیرفت را بر اساس مطالعات انجام شده توسط شرکت مشاور ۱۲۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۱۱۷ کیلومتر این طرح در منطقه کوهستانی جبالبارز با شیب تند واقع شده که هزینه هر کیلومتر آن با فهرست بهای سال ۱۳۹۹ تقریبا ۳۹ میلیارد تومان است.

برای تکمیل خط راه آهن دارزین – بم – جیرفت بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است

اعظمی افزود: بر اساس این اطلاعات برای تکمیل این طرح (بم-جیرفت) چهار هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه احداث خط راه آهن جیرفت باید از نظر سازمان برنامه و بودجه کشور توجیه اقتصادی داشته باشد، از مشورت با معاون زیرساخت وزارت راه، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی و چندین شرکت مشاوره‌ای راه آهن برای برطرف کردن این مشکل خبر داد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی مشکلات ورزش شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد را از دیگر دغدغه‌های کاری خود دانست و بر پیگیری رفع این مشکلات از طریق وزیر ورزش خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59950
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.