مصرف سوخت CNG در استان ۳۰ درصد افزایش داشته است

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان گفت:‌ میزان مصرف سوخت CNG طی ۸ ماه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان اعلام کرد: میزان مصرف سوخت CNG طی ۸ ماه سال ۹۹ به میزان ۱۲۰ میلیون متر مکعب بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او می‌گوید: مصرف CNG در استان کرمان در آبان ماه ۹۹ در مقایسه با ماه قبل در حدود  ۱۱ درصد کاهش مصرف داشته است که این کاهش مربوط به افزایش قرنطینه بیماری کرونا ویروس می باشد.

فلاح ادامه داد: گاز به صورت CNG، سوخت پاک و ارزان تری در مقایسه با سایر سوخت ها است و استفاده از این سوخت از لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه بوده ‌و به طور قابل ملاحظه ای سبب کاهش میزان آلودگی هوا و محیط زیست می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان از فعال بودن ۷۹ جایگاه سوخت CNG به‌ صورت شبانه‌روزی در استان خبر داد و افزود: مصرف CNG در خودروهای سواری دوگانه سوز به طور میانگین در روز به ۵۰۰  هزار مترمکعب رسیده است.

فلاح با اشاره به اینکه باید امکانات و بسترهای لازم برای استفاده از CNG در استان فراهم شود، گفت: استفاده از گاز CNG  نیاز به رعایت نکات ایمنی دارد و مصرف کنندگان باید سیستم CNG خودروی خود را در مراکز معتبر و استاندارد نصب نمایند و به هیچ عنوان از گاز ( LPG گاز مایع)، به جای گاز CNG استفاده نکنند و در هنگام سوخت گیری در جایگاه های CNG همه سرنشین ها از خودرو پیاده شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61397
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.