رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت در همایش روایت خدمت در کرمان مطرح کرد:


دغدغه رئیس‌جمهور کاهش فشار بر خانواده‌ها بود | گام دوم انقلاب گام فرماندهی خانم‌هاست

صبح امروز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه همایش روایت خدمت در سالن استانداری کرمان با حضور مسئولین و مدیران برگزار شد در این جلسه راویان در بخش‌های مختلف به روایت خدمت پرداختند.

تقدیری، رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت با بیان اینکه دغدغه مهم رئیس‌جمهور کاهش فشار بر خانواده‌ها در حوزه اقتصادی بود گفت: در دولت آقای رئیسی ۲ میلیون ۵۸۰ هزار مسکن ساخته شد که تنها ۳۷ هزار واحد در یک مجموعه در بوشهر فقط قطعه زمین واگذار شده است.

او ادامه داد: اینکه فاز ۱۱ پارس جنوبی با تلاش‌های رئیس‌جمهور و با تلاش مهندسان جوان ایرانی رقم خورد روایت مهمی از خدمت‌های بی‌شمار رئیسی در دوران ریاست‌جمهوری‌اش بود. در واقع آقای رئیسی ۳۰ سال را در سه سال کارکردند.

تقدیری با بیان اینکه شهید رئیسی خیلی دغدغه خانواده را داشت، ادامه داد: ایشان همیشه می‌گفتند همین خانم‌های خانه‌دار کلی اقتصاد خانواده را پوشش می‌دهند و مادر خانواده تنها در حوزه طبخ غذای خانواده با ده میلیون موادخام نیاز ماهانه غذای خانواده را که باید با ۴۸ میلیون تومان در ماه تأمین می‌شد را رفع می‌کند که صرفه‌جویی بزرگی است.

او افزود: دولت ایستاد تا گاز را مترمکعبی ۷۰ تومان به خانواده‌ها برساند؛ ولی همان گاز را به ترکیه ۲۳ هزارتومان به‌ازای هر مترمکعب می‌فروشد و در دولت ایشان تلاش شد گازخانگی گران نشود.

تقدیری با بیان اینکه اعتقاد رئیس‌جمهور شهید بر روایت صحیح بوده گفت: رئیس‌جمهور شهید می‌گفت من خودم را در مسیر گفتمان انقلاب قراردادم و زمانی که سند روایت پیشرفت امضا شد گفتند جنگ امروز جنگ روایت‌هاست هرکسی صحیح‌تر و درست‌تر روایت کند موفق‌تر است.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت گفت: آن زمان وقتی روایت‌های غربی را دیدیم متوجه شدیم چگونه دارند روایت‌سازی می‌کنند؛ آن هم روایت‌های تصنعی که باعث تأثیر بر جهان می‌شد.

تقدیر ادامه داد: روایت جنسش خبر و خبرگزاری نیست؛ بلکه درک وجودهاست درک داشته‌ها و تلاش‌ها و شخص رئیس‌جمهور شهید خودشان را مقید به جهاد تبیین می‌دانست، به نوجوان‌ها اهمیت می‌داد، چون می‌گفت اینها گام دوم انقلاب را می‌سازند.

او گفت: در ستاد روایت پیشرفت ۵۰ درصد علمداران روایت را زنان انجام می‌دهند، گام دوم انقلاب گام فرماندهی خانم‌هاست؛ البته امام اعتقاد داشتند زنان فرمانده هستند گام اول هم دست آنان است.

تقدیری افزود: بچه‌های انقلابی با مهندسی معکوس تراک ۵۰ تنی در گل‌گهر فعال کردند، پس اردوهای پیشرفت را جدی بگیرید، مثل شهید آوینی که به‌گونه‌ای روایت می‌کند که کربلای ۴ با همه تلخی‌اش افتخاری برای ما می‌شود.

استاندار کرمان حسرت بزرگ را روایت کرد

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در همایش روایت خدمت، به ویژگی‌های اخلاقی رئیس‌جمهور شهید پرداخت و گفت: ما ۴۰ همت پروژه در کرمان آماده افتتاح داشتیم و در جلسه‌ای که اواخر با استانداران داشتیم، قرار بود رئیس‌جمهور برای افتتاح پروژه‌ها خردادماه به کرمان بیاید که این اتفاق رخ داد و تبدیل به حسرتی بزرگ شد.

او سپس به ویژگی‌های اخلاقی رئیس‌جمهور شهید پرداخت و افزود: یکی از ویژگی‌های وی اخلاص در عمل بود، شاید گاهی اوقات اعلام می‌شد کار رسانه‌ای تیم رئیس‌جمهور چرا اعلام نمی‌شود و دولت بعضاً ضعف اطلاع‌رسانی داشت؛ اما کار، چون برای‌خدا انجام می‌شد هیاهویی نداشت.

فداکار تصریح کرد: خدا به تلاش‌های رئیس‌جمهور پاسخ داد و شهادت نصیب ایشان شد.

استاندار کرمان بیان کرد: چون کارها برای‌خدا بود، ماندگار شد و دلیل ماندگاری کارهای کوچک هم همین خدایی بودن نیت بود.

او اظهار کرد: پرکاری رئیسی دومین ویژگی ایشان بود، روز جمعه‌ای که برای آبرسانی به بم آمد، شب قبل مشهد بودند، ازآنجا می‌روند تهران و ضمن رتق‌وفتق امورات کشور و تعویض لباس به کرمان آمدند و به گفته شهید موسوی تنها زمان استراحتش در هواپیما بود.

فداکار اظهار کرد: اول صبح در بم ظهر نماز جمعه رفسنجان و عصر در روستاهای این شهر بودیم و پروژه‌ای که قولش را دادند، اکنون آماده افتتاح است.

استاندار کرمان گفت: تواضع و فروتنی وی عجیب بود، وقتی کنارش بودید تصور نمی‌کردید کنار شخصیت اجرایی بزرگ نشستید. وقتی ما در تنگشاه و کروچان رفتیم، وارد خانه چوبی خرابه‌ای در تنگشاه شدیم و در همان اتاق در کروچان کسی مشکل شخصی‌اش را به سبب همین تواضع آقای رئیسی گفت و ایشان دو سه بار تذکر دادند به من که مراقبت کنم مشکل شخصی وی حل شود.

فداکار تأکید کرد: بارها در جلسات تذکر می‌دادند ببینید نفع مردم کجاست و بارها من این کلمه نفع مردم را از زبان ایشان شنیدم.

کارهایی ما در حاشیه شهر کردیم و توصیه وی باعث ساماندهی ۴۰ هزار نفر در حاشیه شهر شد.

او بیان کرد: دوری وی از حاشیه‌ها از دیگر ویژگی‌های ایشان بود و حتی گفتند خدا نیامرزد مرا اگر وارد حاشیه‌ها شوم و این جمله ایشان عجیب بود.

فداکار افزود: تبعیت محض از ولایت‌فقیه دیگر ویژگی رئیس‌جمهور بود و در آخرین جلسه با استانداران ربع ساعت درباره سه بحث دانش‌بنیان، جوانی جمعیت و جهش تولید که از تاکیدات رهبر انقلاب بود را مورد تأکید قرار دادند.

IMG 20240611 093828757

ما اصلا مدیر محتاط و ترسو نیاز نداریم

یکی از راویان ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی گل‌گهر سیرجان بود. او با بیان اینکه ما اصلا مدیر محتاط و ترسو نیاز نداریم گفت: ما نیاز به مدیران شجاع داریم این جسارت از بزرگان صف اول می‌آید و نیاز است که بزرگان از مدیران حمایت کنند.
عتیقی ادامه داد: ظرفیت استان کرمان خوب است بنابراین اگر درجایی پیشرفت حاصل نشد تقصیر از من عتیقی است.
او افزود: اگر یک مدیری سالم است و یقین پیدا کردیم خوب است باید حمایت لازم را انجام دهیم تا کارش را انجام دهد.
مدیرعامل شرکت گل‌گهر در ادامه گفت: اگر مدیری بخواهد کار کند باید آماده ترکش خوردن باشد به همین دلیل گفته می‌شود که ما در جبهه اقتصادی کار می‌کنیم. مدیران ما در تمام این سال‌ها کارهای زیادی کردند اما نتوانستند این نمود را به مردم نشان بدهند.
در بخشی از همایش نیز از روابط عمومی‌های برتر استان در بخش‌های مختلف تقدیر شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119196
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.