سرمربی تیم هندبال مس کرمان:


با اضافه‌کردن چند لژیونر به لیگ داخلی می‌توانیم سطح هندبال کشور را ارتقا دهیم

موسوی سرمربی تیم هندبال مس کرمان گفت: با تقویت کادر فنی و اضافه‌کردن چند لژیونر به لیگ داخلی می‌توانیم سطح هندبال کشورمان را با استفاده از دانش ارتقا دهیم و جزو سه تیم برتر آسیا باشیم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایمنا، محمد موسوی سرمربی تیم هندبال مس کرمان دررابطه‌با وضعیت تیم ملی هندبال جوانان کشورمان پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: هندبال پر فرازوفرودی داشتیم چرا که نسل‌های مختلفی در این رشته حاضر شدند و تأثیر گذاشتند. از چند سال گذشته تاکنون تعداد بازیکن و تیم‌های حاضر در لیگ برتر موجب شد از لحاظ کمیت و کیفیت شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم. در لیگ برتری که گذشت تیم‌هایی مانند فرازبام دهدشت از لحاظ بضاعت مالی ضعیف‌تر بودند و تیم‌هایی بودند که پشتوانه خوبی برای خرید بازیکن و مربی داشتند و این دو دسته بودن لیگ اختلاف را بین تیم‌ها افزایش می‌داد.

او ادامه داد: در سال جاری روند خوب تیم کرمان را مشاهده کردید که با رویکرد تمرکز روی بازیکنان بومی موفق شد روند خوبی را نسبت به سال‌های گذشته در پیش بگیرد و نوع پخش‌شدن بازیکنان نیز تأثیر به سزایی را در عملکرد یک تیم داشته باشد. روند کیفی لیگ برتر خوب بود به‌غیراز تعطیلی‌هایی که بنا بر دلایل مختلفی در لیگ وقفه می‌انداخت و باعث می‌شد روند فنی تیم‌ها دچار مشکل شود.

سرمربی تیم هندبال صنعت مس کرمان بیان کرد: تیم ملی کشورمان در چندین مقطع موفق شد اردوهای خوبی برگزار کند. فعالیت بازیکنان در سطح لیگ نیز باعث شد تا تیم ملی و بازیکنان از روند کیفی و فنی خوبی برخوردار باشند و از لحاظ آمادگی جسمانی در سطح خوبی قرار گرفته باشند.

او تصریح کرد: نمی‌توان نام تغییرات تیم ملی کشورمان را پیشرفت یا پسرفت بگذاریم چرا که همیشه شاهد تغییراتی در سطح هندبال کشورهای مختلف بودیم. برخی تیم‌ها توانستند با سرمایه‌گذاری و اضافه‌کردن بازیکنان چندملیتی عملکرد خوبی را از خود نشان‌دهند، این تغییرات در کشور ما امکان‌پذیر نیست و ما باید با بالابردن سطح لیگ کشورمان و اردوهای مختلف سطح خود را بالا ببریم.

موسوی ادامه داد: در برخی از انتخابی‌ها ما با اختلاف‌های ناچیز سهمیه‌هایی را از دست می‌دادیم چرا که برخی بازیکنان لژیونر ما نمی‌توانستند به ما کمک کنند، پسرفتی در این رشته نداشتیم و با تقویت کادر فنی و اضافه‌کردن چند لژیونر به لیگ داخلی می‌توانیم سطح هندبال کشورمان را با استفاده از دانش ارتقا دهیم و جزو سه تیم برتر آسیا باشیم.

او تشریح کرد: چین و کویت هر دو زمانی افت داشتند و با این حساب می‌توانیم امید داشته باشیم که در جدال با چین به پیروزی دست پیدا کنیم و به‌طورقطع می‌توانیم با کسب نتایج خوب از گروه خود صعود کنیم.

هجدهمین دوره از مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا با حضور ۱۳ تیم ملی به میزبانی کشور اردن شهر امان از بیست و چهارم تیر آغاز شود. تیم ملی کشورمان در گروه B این رقابت‌ها قرار دارد و با تیم‌های کویت و چین هم‌گروه است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119595
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.