در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد:


حکمرانی استان کرمان نامطلوب است

رتبه ۱۴ استان کرمان در فقر، بحران آب و برداشت بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی، حضور متراکم اتباع افغانستانی در کرمان و رتبه بالای فرونشست در شهرستان انار و زرند از موضوعاتی هستند که در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی روی آن دست گذاشته شد و این موارد ناشی از حکمرانی نامطلوب در استان خوانده شد.

به گزارش کرمان‌نو، مهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق بازرگانی استان کرمان در یکصدمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شاخص‌های توسعه پایدار در استان را نامطلوب دانست.

طبیب‌زاده در این نشست با بیان اینکه دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف در استان وجود دارد، نیروهای سیاسی فعالی در استان فعال است و به‌نوعی همه زیرساخت‌ها فراهم بوده؛ اما در وضعیت شاخص‌های توسعه پایدار در وضعیت مناسبی قرار نداریم، گفت: این توسعه‌نیافتگی و وضعیت نامناسب استان در شاخص‌های توسعه پایدار این بحث را بازکرده که احتمالاً اصول حکمرانی در کرمان نیازمند تغییر باشد و به‌درستی نبوده است.

او در این نشست تأکید کرد که با رویه فعلی امکان ادامه‌دادن نیست و چاره‌ای جز تغییر رویه نداریم تا استان به توسعه‌یافتگی رسیده و جایگاهی در شاخص‌های توسعه پایدار بهبود یابد.

باتوجه‌به اینکه بخشی از حکمرانی استان متأثر از حکمرانی ملی است، در این شورا پیشنهاد شد تا به‌منظور تقویت حکمرانی ملی در سطح استان با محوریت استانداری و اتاق بازرگانی و همین‌طور دستگاه‌های اجرایی، بسته پیشنهادی جهت افزایش اختیارات قابل تفویض به استان کرمان به‌خصوص در بحث قوانین و مقررات ظرف سه ماه آینده تهیه و به دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارسال شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121066
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.