مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خبر داد؛


طرح ورزش و مردم در کرمان اجرایی می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از استارت خوردن طرح ورزش و مردم با کمک برخی دستگاه‌های اجرایی در این استان خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به طرح ورزش و مردم اشاره کرد و گفت: مجموعه وزارت ورزش و دفتر توسعه ورزش همگانی طرحی با عنوان “ورزش و مردم” برنامه‌ریزی کرده‌اند که در استان‌های مختلف کشور به‌تناسب شرایطشان انجام شود.

او افزود: این برنامه انجام می‌شود تا یک سازماندهی مناسب برای ورزش صبحگاهی و عصرگاهی صورت گیرد.

پاریزی با اشاره به بحث مردمی‌سازی، ارزان‌سازی ورزش و آزادسازی اماکنی که باید ورزش در آن مکان‌ها صورت گیرد، تصریح کرد: بر مبنای طرح ورزش و مردم، دستگاه‌هایی در قالب کارگروه عضو هستند که بتوانند یک هم‌افزایی مناسب را ایجاد کنند.

او بیان داشت: به‌عنوان‌مثال شامل خود مجموعه وزارتخانه‌های مختلف مثل وزارت کشور، وزارت بهداشت و درمان، نیروهای مسلح، صداوسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش‌وپرورش است تا بتواند این اتفاق به شکل مطلوب رقم بخورد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در قالب این طرح، بعد از اینکه آزادسازی اماکن صورت می‌گیرد، تربیت مربیان مجرب و سپس استعلاماتشان انجام می‌شود.

پاریزی افزود: اطلاع‌رسانی به شکل گسترده در سطح شهرستان‌های مختلف از طریق فضای مجازی، نصب بیلبورد و تبلیغات محیطی انجام می‌شود و نهایتاً با همراهی که صداوسیما خواهد داشت و زیرنویسی که انجام می‌شود اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد تا این ورزش به شکل سازمان‌یافته در هر کدام از شهرستان‌های استان، در ساعتی، به تفکیک بانوان و آقایان انجام شود.

او تصریح کرد: این ظرفیت می‌تواند در درون دستگاه‌های دیگر هم انجام شود و جاهایی که امکان حضور افراد وجود ندارد مثل زندان‌ها که می‌شود بحث ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی را ساماندهی کرد.

پاریزی بیان داشت: اتفاقات دیگری باید رقم بخورد که ان‌شاءالله بتوانیم هم در راستای بحث بند ۳ اصل قانون اساسی که بحث تحقق آموزش و تربیت‌بدنی رایگان است گام برداریم و هم تحرک و پویایی بیشتر را در جامعه شاهد باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: مرتفع کردن مشکلات و کمبودهایی که وجود دارد در بحث سواد حرکتی و تحرک جسمانی از دیگر اهداف این طرح است که امیدواریم این هم بتواند رقم بخورد.

پاریزی از مقام عالی وزارت و مجموعه همکارانشان در وزارت ورزش و جوانان که با اهتمام ویژه به ساماندهی ورزش روزانه، این طرح را برنامه‌ریزی کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد و افزود: ابلاغ اعتبار این طرح صورت‌گرفته و اعتبار اولیه به استان‌ها تخصیص پیدا کرده است که امیدواریم با نهایی‌شدن این طرح و همراهی که مردم انجام خواهند داد، بتوانیم یک ساماندهی مناسبی را در کنار حفظ ارزش‌ها و مسائل فرهنگی برای ورزش استان‌های مختلف کشور داشته باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119233
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.