علی اصغر مونسان از پیوستن تبریز، یزد، اهواز، همدان و کرمان به شبکه تبلیغاتی شرکت هواپیمایی ترکیه خبر داده است.
او گفته
از این پس در تمام پروازهای هواپیمایی ترکیه، در مانیتور داخل هواپیما این پنج شهر کشورمان تبلیغ میشود. همچنین مجلاتی که در داخل هواپیما توزیع میشوند این پنج شهر را تبلیغ میکنند.
به گفته او، تمام آژانسهای هواپیمایی در سراسر جهان که با ترکیشایر در ارتباط هستند هم جاذبههای این پنج شهر را تبلیغ می کنند.
ایسنا نوشته که طبق مطالعاتی که دفتر تبلیغات بازاریابی معاونت گردشگری انجام داده، در بازارهای اروپا برای جذب هر گردشگر خارجی حدود دو دلار هزینه تبلیغات میشود و کشورهایی مثل ترکیه و مالزی شش تا ۹ دلار و برخی کشورها نیز که ناشناختهتر هستند ۱۴ تا ۴۰ دلار خرج میکنند، درحالی که سهم ایران حدود ۲۰ سنت (تقریبا ۷۰۰ تومان) برای جذب هر گردشگر است. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سال ها است که اعتبار کلان تبلیغات گردشگری را رسما اعلام نکرده است.