هشدار سطح زرد هواشناسی استان کرمان؛


پیش‌بینی آب‌گرفتگی معابر و سرمازدگی محصولات کشاورزی

هواشناسی کرمان با صدور هشدار سطح زرد پیش‌بینی کرد که در نتیجه بارش‌ها طی چند روز آینده و کاهش محسوس دما، شاهد آب‌گرفتگی معابر و نیز سرمازدگی محصولات کشاورزی باشیم؛ لذا مراقبت‌های لازم اتخاذ شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، در اطلاعیه روز یکشنبه اداره کل هواشناسی استان کرمان استان آمده است: از امروز تا جمعه در شمال، غرب و شرق استان وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود؛ لذا افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا نیز در این مناطق محتمل است.

 بر اساس این هشدار، ضمن اینکه از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری در اکثر مناطق استان شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری‌شدن رواناب در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

 بر اساس اطلاعیه دیگر اداره کل هواشناسی در هشدار سطح زرد احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی و تأکید شده است: از روز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده بانفوذ و ماندگاری هوای سرد، کاهش محسوس دما به‌ویژه در نیمه شمالی و غرب استان پیش‌بینی می‌شود؛ لذا خسارت به محصولات کشاورزی در این مناطق محتمل است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123356
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.