کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان خبر داد؛


پیش‌بینی وزش باد و بارش باران برای برخی نقاط استان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان گفت: تا اواسط هفته وزش باد و بارش رگبار باران را به‌صورت نقطه‌ای در سطح استان خواهیم داشت.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و ضمن تاکید بر هشدار سطح زرد شماره ۲۸ تا اواسط هفته با انتقال ریزگرد به استان و وزش باد نسبتاً شدید، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در سطح استان و بخصوص برای مناطق شمالی، شمال غربی، نوار شرقی و برخی مناطق مرکزی و جنوب غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: لذا کسانی که قصد مسافرت به استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان جنوبی بالاخص در ساعات بعدازظهر دارند حتماً از شرایط و وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

او بیان کرد: در همین مدت در مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق شمالی به‌ویژه ارتفاعات و نواحی سردسیر ضمن افزایش ابر وقوع رگبار باران محتمل است.

سلاجقه اظهار کرد: باتوجه‌به رگباری بودن بارش‌ها احتمال جاری‌شدن آب از بالادست، ایجاد روان آب وجود دارد و از صعود به ارتفاعات، تردد در حاشیه رودخانه اکیداً خودداری شود.

او تصریح کرد: هر چند شرایط بارش‌های رگباری در سطح استان مهیا است؛ لذا تا اواسط هفته عمده بارش‌ها در مرکز و ارتفاعات شمال و روز دوشنبه عمده بارش‌ها در مرکز، جنوب و جنوب غربی استان است.

 سلاجقه گفت: به لحاظ دمایی نیز طی روزهای آتی روند کاهشی مورد انتظار است.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: ریگان و میانده جیرفت طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۹ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله‌زار با دمای ۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده‌اند.

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۳۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122705
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.