کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد؛


گردوخاک مهمان شهرهای شمالی کرمان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان گفت: صبح امروز ۴ تیر آسمان شهرهای شمالی استان غبارآلود بود و تا ساعات بعدازظهر از غلظت غبار کاسته می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران،  فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر ضمن افزایش ابر در ارتفاعات مرکزی، مناطق جنوبی و غربی استان بارش رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

او با بیان اینکه از امروز ۴ تیر تا اوایل هفته آینده وزش باد و گردوخاک را در سطح استان داریم، افزود: بر سرعت وزش باد در این مناطق افزوده می‌شود و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق شمال، نیمه غربی و جنوب شرقی استان بیشتر است؛ لذا کاهش کیفیت هوا، انتقال ریزگرد، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار کاهش دید افقی در این مناطق دور از انتطار نیست.

 راستی بیان داشت: باتوجه‌به وزش باد و گردوخاک امروز ۴ تیر هواشناسی هشدار سطح زرد را صادر می‌کند و همچنین تداوم هوای گرم را در سطح استان شاهد هستیم.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: کهنوج طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله‌زار با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده‌اند.
راستی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۷ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۳۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

او گفت: صبح امروز ۴ تیر شهداد با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین صبح را در کشور داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119508
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.