۵۰ درصد پروژه تامین آب شهر کرمان از صفارود اجرا شده است

به گزارش تسنیم، محمدجواد فدایی در جلسه بررسی پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در کرمان که با حضور سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برگزار شد با اشاره به اینکه تاخیر در اتمام سد صفارود قابل قبول نیست اظهار داشت: آب منطقه‌ای استان کرمان باید هر چه سریع‌تر مشکلات این پروژه از جمله معارضین و احداث جاده دسترسی را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه در پروژه تونل انتقال آب به کرمان از سد صفارود به لحاظ تعارضات و مخالفت‌های مردمی هیچ مشکلی نداریم عنوان کرد: این موضوعات حل و فصل شده و اگر مشکلی وجود دارد تامین منابع مالی است که باید پیگیری شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پروژه تامین آب شهر کرمان از صفارود حدود 50 درصد اجرا شده و تاکنون حدود 600 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است گفت: با پیگیری کمیسیون اقتصادی مجلس و توسط پورابراهیمی در سال 96 کنسرسیومی از 10 بانک تشکیل و مقرر شد هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنند.

وی یادآور شد: از آن تاریخ با جلسات زیاد و پیگیری‌های متعدد نهایتا در اسفند سال 97 قرارداد تنظیم و ضمانت‌نامه سازمان مدیریت نیز به امضای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه رسید.

فدایی با بیان اینکه با یکسری صحبت‌های دادستان کرمان بانک‌ها مقداری عقب‌نشینی کردند گفت: در نهایت با تشکیل شورای تامین استان کرمان مقرر شد جلسه‌ای برگزار و در این جلسه تمام موارد و مشکلات مدنظر مطرح و راه حل ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تشکیل جلسه مناظره بودیم افزود: بعد از آن جواب کتبی دادستان به بانک ارسال و اینگونه عنوان شده که این پروژه مشکلات محیط زیستی و موارد دیگر دارد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه چهارشنبه هفته آینده مجدد این جلسه پیگیری برگزار می‌شود گفت: با دادستان هم در حال جمع‌بندی برای اجرا و یا منتفی کردن پروژه و یا جایگزین شدن پروژه دیگر هستیم.

وی با بیان اینکه از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) درخواست داریم که فعلا از منابع داخلی خود برای اجرای این پروژه استفاده کند، افزود: اگر این پروژه تعطیل شود 600 میلیارد تومان هزینه کرد در این پروژه به هدر می‌رود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29834
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.