سه واحد تولیدی در کرمان پلمپ شد

به گزارش ایرنا، اسماعیل عاقلی افزود: این واحدهای تولیدی ازجمله بتن، قند و دستمال کاغذی بودند که توسط نظارت و بازرسی های اداره کل استاندارد استان کرمان شناسایی و پس از طی مراحل قانونی پلمپ شدند.

وی تصریح کرد: استاندارد سازی محصولات غذایی، مصالح ساختمانی و بهداشتی برای سلامت و ایمنی مردم کرمان بسیار لازم و ضروری است و لذا افراد در صورت برخورد با این واحدها به اداره کل استاندارد استان کرمان اطلاع دهند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان عنوان کرد: این اداره کل بدون اغماض، با متخلفان و تولیدات محصولات بدون کیفیت به صورت جدی برخورد می کند.

واحد تولیدی نمونه کرمان معرفی می شود

مدیرکل استاندارد استان کرمان همچنین از انجام فرایند انتخاب واحد تولیدی نمونه استانی و ملی سال ۹۸ در کرمان خبر داد و گفت: این فرایند امسال برخلاف روال سالیان گذشته تنها از طریق سامانه نظارت بر اجرای استاندارد (سینا) انجام می شود و به هیچ عنوان مکاتبات و مستندات بطور فیزیکی پذیرفته نمی شود.
عاقلی تصریح کرد: این فرایند در سامانه نظارت در سه مرحله خود اظهاری واحدهای تولیدی، بررسی و صحه گذاری یا تغییر امتیاز توسط استان کرمان و یا ستاد انجام می شود که در مراحل اولیه نیازی به تهیه و تنظیم مستندات کاغذی نیست اما در صورت لزوم در مراحل پایانی ممکن است اصل مستندات بارگذاری شده در سامانه، از واحد تولیدی درخواست شود.
وی ادامه داد: پس از بررسی مستندات ارائه شده، بر اساس امتیاز کسب شده، واحدهای برتر جهت انتخاب به عنوان نمونه کشوری به سازمان ملی استاندارد ایران معرفی می شوند.
مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به زمان ارزشیابی واحدهای تولیدی از روز نخست تیرماه سال گذشته تا پایان خرداد سال جاری، افزود: واحدهای تولیدی تا پانزدهم تیرماه فرصت دارند نسبت به شرکت در این فرایند اقدام کنند تا معرفی و تجلیل از برترین ها در هفته استاندارد انجام شود.
به گفته وی، استمرار در حفظ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده مورد ارزیابی (عدم ابطال یا تعلیق)، میزان صادرات واحد تولیدی، کامل بودن آزمایشگاه واحد تولیدی، عدم وجود نقص بحرانی و عمده در سال های گذشته برای فرآورده مورد ارزیابی، مشارکت واحد تولیدی در تدوین و تجدید نظر استاندارهای ملی در رشته صنعتی مربوطه و دارا بودن پروانه استاندارد تشویقی از شاخص‌های مورد بررسی برای انتخاب واحد تولیدی نمونه است.
عاقلی بیان کرد: دارا بودن گواهینامه‌های رسمی سیستم مدیریت معتبر در سطح ملی و بین‌المللی، میزان فعالیتهای آموزشی واحد تولیدی، حضور مستمر مدیر کنترل کیفیت در واحد تولیدی، ارتقاء سطح فناوری، تکنولوژی و چگونگی روش ساخت و تولید و دارا بودن مدارک و شواهدی مبنی بر انجام کار تحقیقاتی مرتبط با ارتقاء کیفیت رشته صنعتی مورد نظر در طول دوره ارزیابی از دیگر معیارهایی است که در امتیازدهی واحدهای تولیدی لحاظ می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29830
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.