وضعیت کنونی کمبود مدارس در کرمان قابل تحمل نیست

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدارس کرمان با مشکل کمبود جا برای ثبت نام دانش آموزان مواجه هستند، ادامه داد: در صدد هستیم که اعتبارات ویژه ای را برای ایجاد مدارس جدید در شهر کرمان بگیریم اما بی شک این کار تا مهرماه سال جاری امکانپذیر نیست.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، “محمدرضا پورابراهیمی”در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این مطلب که وضعیت کنونی کمبود مدارس در کرمان قابل تحمل نیست، تاکید کرد: حتما باید اعتبارات ملی را برای توسعه مدارس در استان جذب کنیم و در کنار آن ظرفیت بنیاد قدس نیز باید مورد توجه قرار گیرد و باید هیئت امنای بنیاد قدس کمک کنند در شهر کرمان نهضت مدرسه سازی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تعداد دانش آموز کرمان نسبت به جمعیت 30 تا 40 هزار نفر بیشتر از میانگین است، و این موجب شده حجم زیادی دانش آموز اضافه بر میانگین استانداردی باشد که در سازمان برنامه حساب می کنیم تصریح کرد: از شرکت های بزرگ خواسته ایم بخشی از منابع خود را برای توسعه مدارس اختصاص دهند و در کنار آن همایش خیران مدرسه ساز را نیز در مهر یا آبان ماه برگزار خواهیم کرد.
نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمبود مدارس در حال تبدیل شدن به یک بحران است، تاکید کرد: امیدواریم که نهضت مدرسه سازی در استان و به ویژه شهر کرمان رونق گیرد.
پورابراهیمی با بیان اینکه 60 درصد مدارس موجود در کرمان غیر ایمن هستن د و لازم است که همه کمک کنند که نهضت مدرسه سازی در این شهر محقق شود گفت: برخی از مدار س در شهر کرمان در نقاط پرترافیک و با بر تجاری قرار گرفته اند که آموزش و پرورش می تواند با تغییر کاربری این مدارس و تبدیل به احسن کردن این مکان ها، مدارس را در نقاط مناسب تر برپا کرده و ظرفیت های جدیدی را برای آموزش و پرورش ایجاد کرد.
وی گفت: در قانون این امکان وجود دارد که با تغییر کاربری در زمین‌های آموزش و پرورش و آزادسازی حجم زیادی از منابع، کسری فضای آموزشی برطرف شود، اما در خصوص اداره کل اموزش و پرورش استان در این زمینه گزارشی در سال های اخیر نداریم، اگر آموزش و پرورش گزارشی این موضوع را بیاورند ، مشکلات را بررسی خواهیم کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: در استان کرمان 300 پروژه نیمه تمام داریم که 36 مورد مربوط به شهر کرمان است ضمن آنکه در شهر کرمان 21 مردسه دو نوبته نیز وجود دارد.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31536
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.