فراهم کردن ۸۰۰ تخت بیمارستانی تا پایان سال ۹۶ در کرمان

استاندار کرمان در جلسه کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش سلامت استان که عصر شنبه در سالن پیامبر اعظم کرمان برگزار شد خبر داد که سرمایه گذارمتقاضی در این بخش وجود دارد. وی با اشاره به اینکه در جمع بندی در این دوره ۲۰۰ تخت به شمار تخت‌های بیمارستانی استان افزوده‌شده تاکید می‌کند امیدواریم تا پایان سال ۹۶ حدود ۸۰۰ تخت بیمارستانی در استان کرمان داشته باشیم.

رزم حسینی اضافه می‌کند درصورتی‌که موانع کار سریع تر برطرف شود تا پایان سال ۹۷ به ۲ هزار تخت بیمارستانی در استان کرمان نیز خواهیم رسید.

وی با تأکید بر اینکه دولت سعی دارد با واگذاری اختیارات این کارگروه برخی مشکلات سد راه سرمایه‌گذاری را رفع کند گفته باید از حضور سرمایه‌گذاران در سلامت استفاده‌شده و کمک شود تا مجوزها استعلام‌های دولتی سریع‌تر ارائه شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه نیاز استان ۷ هزار تخت بیمارستانی است اظهار کرده متأسفانه در این خصوص عقب‌ماندگی داریم، به گونه‌ای که نسبت به جهان ما به ازای هر نفر ۱ دهم در هزار تخت داریم که مناسب نیست.

استاندار کرمان امیدوار است که با تلاش دوستان وبه ویژه حرکت قابل‌تحسین پزشکان و حضورشان در سرمایه‌گذاری سلامت بتوانیم سرانه تخت‌های بیمارستانی استان را جبران کنیم. رزم حسینی بابیان اینکه امیدواریم مسئولین بیمارستان نوریه نیز بتوانند ۳۰۰ تخت را در همان محل فعلی بیمارستان اضافه کنند، افزوده امیدواریم کارخانه‌های استحصال دارو از مواد مخدر و نیز پالایشگاه خون و پلاسما به‌عنوان کارهای بزرگ در استان کرمان با سرعت پیش برود.

رزم حسینی پالایشگاه خون کرمان را پنجمین کارخانه بزرگ دنیا در این زمینه ذکر کرده و اظهار می‌کند از سوی بنیاد پروفسور سمیعی برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری‌شان تقاضای منابع مالی شده که باید بررسی شود راه‌های تأمین منابع شناسایی شود حتی باید سرمایه‌گذار جدید را برای مشارکت به بنیاد سمیعی اضافه کنیم.

در آخر وی خواستار ادامه جلسات کارگروه رفع موانع در سرمایه‌گذاری بخش سلامت  به شکل هر سه ماه یک بار تا بهبود اوضاع سلامت استان شده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=5198
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.