تأکید آموزش و پرورش بر ممنوعیت دریافت وجه در مدارس دولتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دریافت هر گونه وجه،غیر از هزینه بیمه و کتاب در مدارس دولتی هنگام ثبت نام از اولیای دانش آموزان ممنوع است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: باید زمینه لازم برای رضایت مندی اولیا در زمان ثبت نام فرزند خود در مدارس فراهم شود.

او از راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت نام خبر داد و افزود: ثبت نام تمامی دانش آموزان در سامانه سیدا و از درگاه http://pada.medu.ir انجام می‌شود.

اسکندری نسب تاکید کرد: برای رعایت اصول تربیتی و اهمیت حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه، برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها در همه مدارس دولتی و غیر دولتی در زمان پذیرش و ثبت نام ممنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی از اول خردادماه و به صورت حضوری در حال انجام است، البته بعد از مراجعه دانش آموزان به پایگاه‌های سنجش در بدو ورود، ثبت نام آن‌ها قطعی خواهد شد.

اسکندری نسب گفت: به منظور اطلاع رسانی و افزایش آمادگی خانواده‌ها و دانش آموزان، موقعیت جغرافیایی مدارس، جنسیت، دوره تحصیلی و نوع امکانات مدرسه از طریق شبکه شاد و پورتال‌های خبری استانی و منطقه ای، اطلاع رسانی می‌شود.

او با بیان اینکه دریافت هر گونه وجه غیر از هزینه بیمه و کتاب در مدارس دولتی هنگام ثبت نام از اولیای دانش آموزان ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد، افزود: اولیای دانش آموزان در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکایت خود را در سامانه رسیدگی به شکایات مردمی آموزش و پرورش استان کرمان ثبت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71524
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.