هزار دانشجو معلم برای زیارت تربت مطهر شهید سلیمانی عازم کرمان می‌شوند

 رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان از اعزام یکهزار دانشجو معلم از دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور به زیارت قبر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تحت عنوان اردوی “راهیان نور مقاومت” خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، عباس توان روز شنبه در نشست خبری با اشاره اینکه اردوهای راهیان نور مقاومت به همت سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان به میزبانی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار می‌شود افزود: امسال سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برنامه راهیان نور را در ۲ بخش اعزام دانشجویان به جبهه های نبرد و بخش دوم اعزام دانشجویان معلم به زیارت قبر شهید سلیمانی تعریف کرده است.

وی اظهار داشت: بازه زمانی اردوهای راهیان نور مقاومت از پنجم تا ۱۱ دی ماه و بازه دوم از ایام دهه فجر تا عید نوروز است.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان خاطرنشان کرد: علاوه بر زیارت قبر شهید سلیمانی دانشجویان نیز از روستای قنات ملک، زادگاه شهید سلیمانی و از یادمان شهدا روستاهای گُنجان شهرستان رابر و خانوک در شهرستان زرند که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی بیشترین شهید را به خود اختصاص داده اند، بازدید می‌کنند.

حجت الاسلام توان با اشاره به اینکه امروز از اقشار و تیپ های مختلف در گلزار شهدای کرمان بر سر مزار سردار سلیمانی حضور پیدا می کنند گفت: مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را به عنوان یک مکتب و راه معرفی کردند و سپهبد شهید سلیمانی عصاره انقلاب اسلامی و یک شاخص در عصر حاضر است.

وی تصریح کرد: با توجه به محبوبیتی که سردار سلیمانی در دل های مردم دارند باید از این فرصت استفاده کنیم و ایشان را به عنوان یک الگو معرفی کنیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با بیان اینکه راه سردار سلیمانی به عنوان یک مکتب است گفت: فرصتی است که سردار دلها را به جوانان و دانشجویان معرفی کنیم و معرفی مکتب سلیمانی خدمت به اسلام و انقلاب است و دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه تربیتی است و در راستای معرفی حاج قاسم اقدامات مهمی انجام خواهد داد.

برگزاری همایش ملی بررسی آموزه های تربیتی مکتب شهید سلیمانی

حجت الاسلام توان از برگزاری همایش ملی بررسی آموزه های تربیتی مکتب شهید سلیمانی ویژه فرهنگیان در ۱۲ دی ماه به میزبانی این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۰ عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی چارچوب نظری تربیت در آموزه های مکتب شهید سلیمانی و آموزه های تربیتی (فردی – اجتماعی – فرهنگی) در مکتب شهید سلیمانی را عناوین محورهای این همایش عنوان کرد و گفت: مقالات برتر در مجله “اسلام و پژوهش های تربیتی”، موسسه امام خمینی (ره) و مجله “پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی” وابسته به دانشگاه جامع امام حسین (ع) به چاپ خواهد رسید.

جشنواره بزرگ تولیدات رسانه ای و ترویجی معلمان سلیمانی تمدن ساز

رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ دانشجو معلم از سراسر کشور در این همایش شرکت می کنند تصریح کرد: همچنین جشنواره بزرگ تولیدات رسانه ای و ترویجی معلمان سلیمانی تمدن ساز با موضوع شهید سلیمانی نمونه تحقق یافته گام دوم انقلاب ویژه دانشجو معلمان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام توان محورهای این همایش را که همزمان با روز معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، ویژگی های معلم تراز اول، فرهنگ و تمدن، مهدویت و وحدت تمدن ساز، فرهنگ و الگوی جهانی عاشورا، تعهد و مسئولیت پذیری، اخلاق و خانواده و ایثار و شهادت و عناوین هفت گانه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت‌: دانشجو معلمان می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ اسفندماه به دبیرخانه این جشنواره در قالب های نمایش نامه، فیلم نامه، طراحی، خوشنویسی و عکس ارسال کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82141
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.