۱۲۰ مدرسه پویش دانا در کرمان احداث می‌شود

استاندار کرمان گفت: اتاق بازرگانی با همکاری آموزش و پرورش، پویش «کرمان دانا» را راه اندازی کرده که قرار است ۱۲۰ مدرسه از این نوع در مناطق محروم استان احداث شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی وند روز یکشنبه در آیین افتتاح مدرسه سپهبد قاسم سلیمانی شهر کشکوئیه افزود: اعتقاد دارم ظرفیت استان کرمان به حدی بالاست که می تواند سالانه ۱۲۰ مدرسه را احداث کند و تحویل جامعه دهد.

وی تاکید کرد: در زمینه های مختلف از جمله مدرسه سازی، در استان کرمان اقدامات خوبی انجام شده امّا با وجود ظرفیت های خوبی مانند خیران، وضعیت در تراز و شان استان نیست زیرا می توان با استفاده از این ظرفیت ها، مدرسه سازی در کل کرمان را پوشش داد و به سمت مدرسه سازی به نقاط محروم دیگر کشور هدایت کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه مدرسه سازی مجموعه پهلوان عطا احمدی به عنوان یک الگو و کاری ماندگار در کشور است اظهارداشت: باید هدفگذاری این باشد که پویش کرمان دانا بتواند به عنوان پایه و پایلوت (نمونه) در کشور تبدیل شود؛ در برنامه ۱۰ ساله با نوسازی و بازسازی همه مدارس کرمان به مناطق محروم دیگر در اقصی نقاط کشور برود و با مدرسه سازی، سرانه آموزش در مناطق محروم به سطح استاندارد جهانی برسد.

وی با بیان اینکه آموزش در مدارس و دانشگاه ها به صورت صرفا آموزش محور برای زندگی بهتر جوابگو نیست ادامه داد: باید دسته جدید همراه با مهارت آموزی و کارآفرینی در آموزش مدارس و دانشگاه ها تعریف شود.

زینی وند به مشکل تعطیلی دانشگاه پیام نور کشکوئیه اشاره کرد و گفت: باید فرماندار رفسنجان از خارج کردن تجهیزات این مکان که توسط خیران خریداری شده، ممانعت کند و اگر متقاضی دانشجو دارد از آن بهره برداری به عمل آید در غیر این صورت از دانشگاه در مهارت آموزی استفاده شود.

وی همچنین در بخش دیگر از سخنانش به روحیات عشایری شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم انعکاسی از روحیات عشایر را مشاهده کنیم در وجود شهید سردار سلیمانی می توان آنها را پیدا کرد، خصوصیاتی اعم از صداقت، مهربانی و مبارزه بحق، شجاعت، مردانگی و رفاقت داشت که در نهاد عشایر موج می زند.

گفتنی است، مدرسه ۹ کلاسه شهید سلیمانی در بخش کشکوئیه از توابع رفسنجان با مساحت ۶ هزار مترمربع و زیربنای یکهزار و ۴۰۰ مترمربع با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، کمک خیران و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی امروز بهره برداری شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78004
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.