افزایش ۱۳درصدی آمار تصادفات در کرمان / استان کرمان رتبه چهارم جان‌باختگان تصادفات کشور

جلسه شورای ترافیک شهرستان کرمان صبح شنبه هفتم دی‌ماه برگزار شد. در این جلسه مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان به لحاظ تعداد جان‌باختگان تصادفات رتبه سوم کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داده است گفت: کرمان در سال جاری رتبه چهارم را در این رابطه دارد.

دکتر عباس آمیان با بیان اینکه در دنیا تعداد کشته شده‌های حوادث راننگی بر اساس هر ۱۰هزار خودرو، ۹ نفر است ولی در کشور ما ۳۷ نفر است که آمار بسیار بالایی‌ است اظهار کرد: متاسفانه تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی به نسبت ۸ ماهه اول سال ۹۷ در شهر کرمان افزایش ۵.۹ درصدی را داشته است که البته در روستاها کاهش ۱۴.۳ درصدی را شاهد هستیم. همچنن بر اساس تعداد مجروحین رتبه ما در کشور شانزدهم است.

افزایش ۱۳ درصدی آمار تصادفات شهرستان کرمان

معاون عمران فرمانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان این نکته که متاسفانه آمار تصادفات در شهرستان کرمان در ۷ ماهه گذشته سال ‌جاری نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است گفت: جای تاسف دارد که با تمام تلاشهای صورت گرفته شاهد افزایش تصادفات درون شهری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اعضای جلسه کلیه نظرات وپشنهادات خودرا به شورا ارائه نمایند تا بتوانیم بابهره گیری از آنها برنامه ۴ ساله جامعی برای کاهش تصادفات تدوین کنیم اظهار کرد: هدف باید کاهش تصادفات باشد اینکه جلساتی زیادی بگیریم یا آموزش بدهیم ولی اتفاق خاصی نیفتد یعنی آموزش‌ها موثر نبوده است.

خیراندیش با بیان اینکه با برنامه های کوتاه مدت هم می‌توان جلوی بسیاری از خسارات را گرفت افزود: گاهی با هزینه های اندکی می توان با فرهنگ سازی نتایج خوبی گرفت. می توان با امکانات موجود آموزش های خوبی داد. از طریق دهیاری ها و دفتر امور شهری می توانیم با هدف کاهش شاخص تصادفات به مردم آموزش داد.

مدیر راهداری و حمل و نقل شهرستان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تعداد زیادی دوربین کنترل سرعت در جاده های شهرستان کرمان نصب شده است افزود : علاوه بر دوربینهای نصب شده تعداد دیگری در حال نصب است ضمن آنکه اکثر جاده های شهرستان کرمان دوبانده هستند و این سبب بالا رفتن سرعت خودروها می شود که البته سرعت بالا فرهنگ و قوانین خود را نیاز دارد.

مجتبی زابلی زاده اسدی پور با بیان اینکه متاسفانه سرقت علائم راهنمایی و رانندگی یا کابل‌های روشنایی یا حتی ترانس برق سبب بروز مشکلات زیادی شده است اظهار کرد: نقاط حادثه‌خیز یا مستعد حادثه در شهرستان کرمان شناسایی شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها محور «ماهان – جوپار»، میدان هفت باغ، سه راهی شهداد، دوراهی «بم – کرمان – باغین»، دوربرگردان ماهان باغ شاهزاده، دوربرگردان پایانه باربری و تقاطع لشکر ثارالله در محور کرمان – کوهپایه است که برای ایمن‌سازی یا اصلاح مسیر باید دراولویت قرار گیرند.

معاون عمران فرمانداری کرمان هم در مورد میدان پژوهش شهر کرمان (روبروی دانشگاه شهید باهنر) اضافه کرد: این میدان هنوز هم جزء نقاط حادثه خیز محسوب می شود. برخورد تاکسی ها با خودروهای عبوری ایجاد حادثه می‌کند. طرحی که توسط دانشگاه باهنر آماده شده باید مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت تائید نسبت به اجرای آن اقدام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=39263
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.