تاسیس «بانک شیر مادر» بدون محدودیت در کرمان

بانک ذخیره‌ی شیر مادر در مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور کرمان راه‌اندازی شد. هدف از تاسیس این بانک، که یازدهمین بانک شیر ایران است، تغذیه کودکان نارسی است که نمی‌توانند از شیر مادر خود استفاده کنند.

به گزارش ایرنا عضو هیات علمی دانشگاه و فوق‌تخصص نوزادان استان کرمان گفته است: «در این بانک، شیر مادرانی که شیر خود را اهدا می‌کنند، جمع‌آوری می‌شود و در مراحلی با پاستوریزه کردن و انجام آزمایش‌های لازم، برای نوزادان نارس که از شیر مادر محروم هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد».

فاطمه سبزواری افزود: «این بانک شیر ظرفیت محدودی ندارد و هر چه شیر دریافت کنیم می‌توانیم ظرفیت را افزایش دهیم».

وی ادامه داد: «یکی از مشکلات بزرگ نوزادان نارس مشکلات گوارشی است و ممکن است روده آن‌ها دچار مشکل شود و آن‌چه که می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد شیر مادر است و اگر نوزاد نارس شیر خشک دریافت کند ممکن است مشکلات گوارشی آن بیشتر شود اما شیر مادر پیشگیری‌کننده است».

سبزواری اضافه کرد: «سازمان جهانی بهداشت WHO برای نوزادانی که به هر دلیل از شیر مادران خود محروم شده‌اند، شیر مادران دیگر را توصیه می‌کند».

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: «راه‌اندازی بانک شیر مادر اقدامی مطلوب در راستای دسترسی نوزادان محروم از شیر مادر است».

حمیدرضا رشیدی‌نژاد بیان کرد: «آن‌چه مهم است این بانک نیاز به حمایت دارد و برای ماندگاری آن نیازمند تشویق و تبلیغ هستیم».

این پزشک فوق‌تخصص نوزادن در کرمان مراحل مختلف بانک شیر را شامل اهدای شیر مادر، پاستوریزه کردن، آزمایش، ذخیره‌سازی شیرهای اهدایی و شست‌وشو و استریل کردن ظروف و در نهایت تغذیه نوزادان بیان کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=39112
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.