کارخانه‌های آماده جنوب کرمان، در انتظار برق

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات پروژه‌های جدید در جنوب استان کرمان، تامین آب و برق است، گفته: کارخانه‌های کنسانتره آهن و مس کاتد در ساردوئیه آماده افتتاح است، اما به دلیل اینکه پست برق در منطقه وجود ندارد، غیرفعال مانده‌اند.

مسلم مروجی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر نیرو و استاندار کرمان گفت: ۵۰ طرح صنایع معدنی در جنوب استان آغاز شده و تا کنون پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند که با اتمام آن‌ها تا پایان سال آینده بیش از ۲هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

این مقام مسئول افزود: از مجموع بیش از ۴۰۰ هزار تن کرومیتی که از کشور صادر می‌شود، ۳۰۰ هزار تن معادل ۷۰ درصد آن مربوط به جنوب کرمان است و به دلیل عدم وجود کارخانه‌های فرآوری، این ماده معدنی خام صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان قلعه‌گنج و در بخش رمشک، ۱۴ کارخانه کنستانتره کرومیت مس تعریف شده و آماده افتتاح است، اما به دلیل اینکه تامین برق صورت نگرفته، با مشکل مواجه شده است.

مروجی گفت: در طرح‌های صنعت و معدن جنوب مجوز‌ها صادر و سرمایه گذار کار را آغاز کرده، اما در تامین برق مانده‌ایم.

احداث کارخانه فوق توزین برق نیاز کنونی جنوب کرمان

نماینده ۵ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث یک پست فوق توزین برای سه کارخانه در جنوب کرمان نیاز داریم و شرکت های مادر ایمیدرو، گل کهر و مس قول همکاری در این زمینه دادند لذا باید احداث این پست در دستور وزارت نیرو قرار گیرد.

احمد حمزه در همین نشست افزود: تعرفه برق زمستانی اشک مردم جنوب استان کرمان را درآورده و الگوی مصرف از ۱۰۰۰ کیلووات به ۱۰۰ کیلووات در پایان مهر امسال رسیده و این در حالی است که این منطقه محروم و باید فکری برای آنان شود.

وی اظهار داشت: کشاورزی استان کرمان ۳۴ درصد تولید ناخالص داخلی و این آمار در جنوب کرمان ۸۸ درصد است که نشان می دهد تمامی زندگی مردم جنوب به این بخش اختصاص دارد.

نماینده ۵ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: چاه‌های کشاورزی در جنوب کرمان به معضلی تبدیل شده که باید تصمیمی برای آن گرفته شود که فشار بر مردم و مستضعفان کاهش یابد.

وی ادامه داد: کشاورزان که امنیت غذایی کشور را تامین می کنند نباید سوخت با قیمت بالا تهیه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=39473
1 نظر
  1. رضا می گوید

    سلام “پست فوق توزیع برق “درست است نه “کارخانه فوق توزین” یا “پست فوق توزین”

    این اشکال فرمی .
    البته در محتوا هم نکته ای وجود دارد.احداث پست های برق برای صنایع ،طبق قانون بر عهده صاحبان آن صنعت می باشد. همانگونه که تمامی صنایع با تقاضای برق بیشتر از مقدار مشخص(7 مگاوات)اقدام به احداث “پست فوق توزیع” یا “پست انتقال ” نموده اند.از جمله فولاد بوتیا.فولاد سیرجان.فولاد بردسیر.مس سرچشمه.فولاد بافت.بابک مس و……….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.