مدیردفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان:


مراکز حساس و حیاتی مجهز به مولد اضطراری برق باشند| همکاری مراکز حساس دارای مولداضطراری بیش از ۶۰مگاوات کاهش پیک بار کمک می‌کند

مدیردفتر بحران و پدافند غیرعامل گفت: طبق مصوبه سازمان پدافند غیرعامل کشور همه مراکزحساس و حیاتی باید مجهز به مولد اضطراری تامین برق باشند.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، ” مهدی اسلامی ” پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه رزمایش سراسری تست آماده بکاری مولدهای اضطراری برق که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان انجام شد ، افزود: برخی دستگاه ها و مراکزی که نیاز مبرم به برق دارند، هنوز نسبت به تامین مولد اضطراری اقدام نکرده اند که باید هرچه سریعتر در این باره اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در شمال استان کرمان بیش از ۱۸۰مرکز دارای مولد اضطراری وجوددارد که در زمان پیک بار ۶۰ تا ۶۵ مگاوات به کاهش پیک کمک میکند.
وی گفت: ۷۰مرکزحساس دارای سطح بندی نظیر پمپ بنزین ها ، بیمارستان ها ، نانوایی ها نیز وجود داشته که با توجه به حساسیت کار در صورت اضطرارو اعلام نیاز ازسوی مرکز دیسپاچینگ کشور قطع خواهدشد.
اسلامی بااشاره به اینکه شبکه برق ناپایدار است ، گفت: ناپایداری ایجاد شده متاثر از شرایط جوی و بحرانی و افزایش بار میباشد که ممکن است خاموشی های ناخواسته به مشترکین تحمیل گردد.
وی همچنین تاکید کرد: مشترکین که خاموشی های تحمیل شده خسارت به سیستم ها یا تجهیزات مرکز وارد میکند باید حتما به مولد اضطراری یا دیزل ژنراتور مجهز شوند.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل ، شبکه برق را جزو شبکه هایی دانست که به طور معمول مورد انواع تهدیدها قرار می گیرد و بنابراین لازم است در این زمینه دقت بیشتری به خرج داد.

اسلامی توجه به وجود واحدهای پراکنده تولید برق و مولدهای اضطراری تامین برق در سازمان ها و مراکز حساس از جمله بیمارستان ها را ضروری خواند و خاطرنشان ساخت: فعالیت های خوبی در این سال های اخیر صورت گرفته است.
وی به عقد تفاهم نامه با شرکت نفت برای تامین سوخت دولتی اشاره کردو افزود: از تاریخ ۹خردادماه تا ۲۲ خردادماه سال جاری با قطع مراکز دارای دیزل ژنراتور در ساعات پیک بار بیش از ۳۴ مگاوات کاهش مصرف را شاهد بودیم که این مهم تا پیان فصل پیک اوخر مردادماه ادامه خواهدداشت.
وی با بیان اینکه هنوز برخی مراکز حساس و حیاتی برای تامین مولد اضطراری اقدامی نکرده اند، توصیه کرد : همه دستگاه هایی که نیاز ضروری به برق پایدار دارند، باید نسبت به تامین مولد اقدام کنند.
وی اضافه کرد:هرچه واحدهای مصرف کننده برق آماده تر باشند، بهتر می توانند در شرایط اضطراری و بحرانی برق خود را تامین کنند.
گفتنی است ، پنجمین مانور سراسری تست آماده بکاری مولدهای اضطراری برق مراکز حساس شمال استان پیش از ظهر امروز در اداره کل ثبت احوال ، صداوسیما ف اورژانس افضلی پور، نیروی انتظامی ، خبرگزاری ایرنا و مراکز حساس شرکت مخابرات استان برگزارشد .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72389
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.