مردم کرمان در روزهای آینده منتظر قطع برق باشند

مدیر امور دیسپاچینگ توزیع برق شمال استان اعلام کرد: خاموشی بدون برنامه و اطلاع قبلی نداریم.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به خاموشی‌های چند روز اخیر در سطح شهر کرمان گفت: جدول خاموشی‌ها از طریق سایت شرکت به نشانی www.nked.co.ir و اپلیکیشن برق من به صورت روزانه اطلاع‌رسانی می‌شود.

حسین علیزاده بابیان اینکه خاموشی‌ها و قطع برق مناطق به صورت چرخشی انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر جدول کامل خاموشی‌های مقطعی برق در مناطق مختلف شهر به صورت گروه‌بندی و آدرس در سایت شرکت گذاشته شده است.

افزایش دمای هوا، دلیل خاموشی‌ها روزهای اخیر

وی، افزایش دمای هوا روزهای اخیر را دلیل خاموشی‌ها دانست و گفت: در هفته آینده مردم کرمان نیز منتظر خاموشی‌های گسترده باشند.

علیزاده با عذرخواهی از مشترکان به دلیل بروز خاموشی‌های اخیر، تصریح کرد: در صورتی‌که رله‌های فرکانسی به درستی عمل نکنند، شاهد خاموشی گسترده‌ای در کشور خواهیم بود.

وی گفت: متاسفانه در سال جاری یعنی ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم که یک رشد بسیار زیاد و بی‌رویه است و دلیل آن می‌تواند ارزهای دیجیتالی باشد که به صورت غیرمجاز مورد استفاده قرار می‌گیرد و متاسفانه رو به رشد است و مصرف برق بسیار بالایی دارند.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، گرمی هوا و کم بارشی در فصل زمستان را از دیگر دلایل خاموشی‌های اخیر برشمرد و افزود: متاسفانه اخیرا به دلیل گرمی هوا رشد مصرف از ۶ درصد به بالای ۲۰ رسیده است و اینکه در فصل زمستان به دلیل کم بارشی عملا برخی از نیروگاه‌های آبی را در مدار نداریم و این امر منجر شده تا برق کمتری تولید شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73471
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.