انتقاد نماینده جیرفت از هزینه های سرسام آور آزمایشگاهی کرونا

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از هزینه های آزمایشگاهی کرونا به دنبال توقف پایش رایگان انتقاد کرد.

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی افزود: توقف پایش رایگان بیماری موجب شده مردم برای انجام هر آزمایشی توسط بخش خصوصی و آزمایشگاه‌ها مبلغی بین ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنند که این موضوع موجب گله مندی مردم شده است.

به گزارش خانه ملت، وی گفت: خوشبختانه با ورود خیرین به تولید ماسک و اقلام بهداشتی، مشکلی به لحاظ کمبود این اقلام ضروری وجود ندارد، اما در خصوص کیت‌های تشخیص کرونا و داروهای موثری که به تازگی وارد کشور شده با کمبودهایی مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: گرمای هوا در جنوب کرمان این روزها به بالای ۵۰ درجه می‌رسد و مردم به سمت استفاده از کولرهای گازی و اسپیلت گرایش پیدا کرده‌اند.

او افزود: همین امر موجب می‌شود مردم در یک اتاق کوچک جمع شوند و اگر یک نفر بیمار باشد به دلیل چرخ هوا توسط سیستم‌های سرمایشی سایرین هم گرفتار ویروس می‌شوند.

اعظمی، کنترل تردد مسافران و گردشگران را به عنوان یکی از مصوبات ستاد کرونا اعلام کرد و افزود: افزایش تردد مردم استان‌های هرمزگان و سیستان بلوچستان در جنوب کرمان، عاملی برای شیوع کرونا و افزایش ریسک ابتلا به بیماری کوید-19 است که مدیریت و کنترل آنها بر عهده فرمانداران هر منطقه است.

او گفت: سپاه پاسداران نیز برای برقراری نظم و کنترل ورود و خروج استان اعلام آمادگی کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52471
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.