جزئیات محدودیت‌های کرونایی در استان کرمان

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان، محدودیت‌های کرونایی در استان کرمان را تشریح کرد و از غیرحضوری شدن تمام مراکز آموزشی و الزام مدیران به اجرای 50 درصد دورکاری کارمندان خبر داد.

دکتر محمدصادق بصیری گفت: در حوزه اداری، کارکنان دولت شامل مصوبه سازمان امور اداری استخدامی می‌شوند که اجازه داده تا 50 درصد کارمندان دورکاری لحاظ شود.

او اضافه کرد: وضعیت استان کرمان به لحاظ بیماری کرونا ویروس قرمز است و بعضی از شهرستان‌ها مانند بافت، بردسیر و رفسنجان حادتر از قرمز هستند و معتقدیم تعدادی از شهرستان‌های شمالی استان مانند سیرجان و زرند هم به این گروه اضافه شوند.

وی افزود: در حال حاضر با سه شهرستان فوق بحرانی بردسیر، بافت و رفسنجان مواجه هستیم که شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آنها براساس مصوبه ستاد ملی کرونا خواهد بود و تمام صنوف آنها به غیر از صنوف دسته یک که ضروریات و مایحتاج مردم اعم از مواد غذایی و بهداشتی را تامین می‌کنند، تعطیل هستند.

دکتر بصیری افزود: اطلاعیه وزارت بهداشت و درمان برای این سه شهرستان از صبح 5 آبان ماه اعلام و به فرمانداران ابلاغ شده است.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به محدودیت‌های مصوب جلسه سوم آبان ماه ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمان گفت: محدودیت‌ها طبق روال دبیرخانه ستاد استانی بلافاصله به گروه‌ها، ادارات و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شدند.

وی خاطرنشان کرد: 22 گروه‌ بازرسی در استان کرمان هم وظیفه دارند که نظارت بر اجرای محدودیت‌ها را داشته باشند، اما از شهروندان درخواست داریم قبل از ورود گروه‌های بازرسی، موارد ابلاغی را اجرا کنند.

دکتربصیری ابراز داشت: در حوزه مراکز آموزشی هیچگونه استثنایی وجود ندارد و تمام مراکز آموزشی غیرحضوی برگزار می‌شوند که در راس آنها آموزش و پرورش و آموزش عالی و دانشگاه‌ها هستند.

وی اضافه کرد: تنها کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی دانشگاه‌ها به صورت حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حضوری خواهند بود، ضمن اینکه کادر اداری آموزش و پرورش و آموزش عالی شامل کادر آموزشی نمی‌شوند و طبق شیو‌ه‌نامه‌های اداری و دورکاری باید عمل کنند.
دکتربصیری عنوان کرد: زبان‌سراها، آموزشکده‌های تخصصی اعم از موسیقی، قرآنی و غیره و مهدهای کودک نیز جزو مراکز آموزشی هستند و شامل این بند مصوبه می‌شوند.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: تمام مراکز آموزشی و شبه‌آموزشی تخصصی، دولتی و غیره نیز غیرحضوری خواهند بود.

وی از الزام مدیران دستگاه‌ها به اجرای سقف 50 درصد دورکاری کارمندان اشاره داشت و گفت: در حوزه اداری، کارکنان دولت شامل مصوبه سازمان امور اداری استخدامی می‌شوند که اجازه داده تا 50 درصد کارمندان دورکاری لحاظ شود.

وی بیان داشت: کتابخانه‌ها جنبه آموزشی، فرهنگی و اداری دارند، لذا سالن مطالعه تعطیل است اما بخش کارمندی شامل دورکاری می‌شود.

دکتربصیری تصریح کرد: برای دورکاری مدیر باید تصمیم بگیرد و اولویت ما افراد مسن بالای 60 سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد مشکوک به بیماری است. جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: از سویی باید مراقب بود که کار ارباب رجوع نیز انجام شود و این دورکاری به نحوی باشد که موجب ازدحام ارباب‌رجوع‌ها نگردد.

دکتربصیری ابراز داشت: مراجعانی نیز که کار ضروری دارند باید از ماسک استفاده کنند و ادارات هم موظف هستند از امکانات غیرحضوری و الکترونیکی استفاده کنند تا از ایجاد ازدحام جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت دورکاری‌ها نیز باید به نحوی باشد که کار ارباب رجوع انجام شود و مدیران کنترل کامل را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: مراکز تفریحی اعم از شهربازی، گیم‌نت‌ها، مراکز ورزشی، سالن‌های بدن‌سازی و مراکز فرهنگی اعم از سینماها و سالن‌های تئاتر به دلیل اینکه احتمال تماس و ارتباط افراد زیاد است، به مدت دو هفته تعطیل هستند.

بصیری اظهار داشت: ورود به مراکز ییلاقی نیز طی دو هفته آینده ممنوع است و با فرمانداران و نیروهای انتظامی و دهیار‌ها این ممنوعیت کنترل می‌گردد، جاده‌های ترانزیت بسته نمی‌شوند اما پست‌های ایست و بازرسی اگر با کاروان‌هایی به قصد استان مواجه شود، ممانعت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: اولویت فعلی ما سلامت و جان مردم و کمک به کادر درمانی است، در مورد اصناف استان کرمان، رستوران‌دارها، فست فودها، کبابی‌ها و مراکز مشابهی که غذا را در همان مکان سرو می‌کنند تا ساعت 16 فعالیت عادی می‌توانند داشته باشند، اما بعد از این ساعت، صرفا به صورت بیرون بر است تا تجمع‌ها صورت نگیرد.

دکتربصیری ادامه داد: در مورد تالارهای پذیرایی، دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مرجع تخصصی، شرایط تالارها را مساعد شیوع بیماری می‌داند و به همین دلیل بنا بر تعطیل آنها بود، اما با درخواست‌های عدیده‌ای در این زمینه مواجه شدیم.

وی افزود: در نهایت قرار شد در استان فرماندارن در این زمینه بسته به وضعیت موجود شهرستان خود تصمیم بگیرند، البته شهرستان‌های فوق بحرانی بافت، بردسیر و رفسنجان تالارها تعطیل هستند و برای شهر کرمان هم پیشنهاد تعطیلی دادیم، دیگر شهرستان‌ها اگر وضعیت بحرانی ندارند، فعالیت تالارها با شرط امکان تهویه و فضای مناسب و طرفیت یک سوم و ناظر مقیم دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند فعال باشند.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی زنانه را تعطیل اعلام کردیم و آرایشگاه‌های مردانه بارعایت نکات می‌توانند فعال باشند.

دکتربصیری گفت: آمار ابتلا و مرگ و میر بیماری کرونا تابع وضعیتی است که رفتار ویروس مشخص می‌کند و گروه‌های تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی رصد آن را در سطح استان به صورت روزانه دارند.

وی ادامه داد: احتمال تغییر و تشدید محدودیت‌ها وجود دارد و همه مسئولان و دست‌اندرکاران بهداشتی معتقد هستند هر چه رعایت‌ها کمتر شود، موارد ابتلا به بیماری بیشتر می‌شود.

دکتربصیری از شهروندان خواست تا با رعایت نکات بهداشتی، سیر منحنی ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یابد و بیان داشت: تمام شرایط استان را فراهم کردیم که اگر احیانا از حالت قرمز گذشت تمهیدات دیده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=57684
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.