رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان: ثبت 750 تست مثبت کرونا در ۱۱ روز گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اعلام این خبر گفت: روز گذشته 196 تست کرونا در این شهرستان انجام شد که 176 تست آن مثبت بود و این مسئله نشان از گردش بالای ویروس در سطح جامعه دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه شرایط شیوع ویروس کرونا در رفسنجان بسیار وخیم است اظهار داشت: رفسنجان در حال حاضر جزو 43 شهر بحرانی کشور در زمینه شیوع کرونا است.

وی با بیان اینکه رفسنجان در 11 روز گذشته، 31 مرگ کرونایی و 15 مرگ مشکوک داشته است گفت: در 11 روز گذشته 750 تست مثبت کرونا داشتیم و 60 نفر از کادر پزشکی، پرستاری و بهداشتی رفسنجان به این بیماری مبتلا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه روز گذشته 196 تست کرونا در این شهرستان انجام شد که 176 تست آن مثبت بود افزود: این مسئله نشان از گردش بالای ویروس در سطح جامعه دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در رفسنجان مبتلای ریز 5 سال و فوت زیر 30 سال را داریم ادامه داد: در روزهای گذشته 7 نفر فوتی در 24 ساعت را در رفسنجان تجربه کردیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در این شرایط وخیم متاسفانه هیچ حرکت جدی در سطح شهر دیده نمی‌شود افزود: زندگی عادی در سطح شهر ادامه دارد، کاسبان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و همه به نوعی به دنبال این هستند که جایی تعطیل نشود.

وی بل بیان اینکه سوال وجود دارد که چه شرایط وخیم‌تر و بدتری باید پیش بیاید که تصمیم جدی برای یک اقدام عملی بگیریم تصریح کرد: گاهی ممکن است برخی مردم صلاح خود را به شکل شایسته نداند و در این شرایط زمان است که اقدامات جدی از سمت مردم و مسئولان اعمال شود.

تعداد بیماران بستری و بدحال ما به سرعت در حال افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه وضعیت شیوع بیماری در این شهرستان بسیار بد بوده و تعداد بیماران بستری و بدحال ما به سرعت در حال افزایش است تصریح کرد: در صورت ادامه روند ابتلای بیماران به کرونا دیگر تختی برای بستری بیماران ویژه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در یک ماه و نیم گذشته بحث برداشت محصول پسته را در این شهرستان داشتیم افزود: در این ایام هم حضور کارگران فصلی را در رفسنجان شاهد بودیم و هم ارتباط خانواده‌ها خیلی نزدیک و پیچیده شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در این شرایط باید 10 روز تا 2 هفته برخی فعالیت‌ها را تعطیل کنیم گفت: در غیر این صورت سرویس دهی درمانی به بیماران امکان پذیر نخواهد بود و معلوم نیست چند نفر دیگر از کادر درمان ما مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا در شرایط پیک بیماری یک سری تعطیلی‌ها و مقررات سختگیرانه اعمال می‌شود تا شتاب بیماری کاهش پیدا کرده و کادر درمان خود را تجدید ساختار کند افزود: در این شرایط برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری راه دیگری جز اعمال محدودیت ‌ها وجود ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=57732
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.