پیک جدید کرونا در کرمان| جنوب و شرق در وضعیت هشدار

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت می‌گوید ظرفیت ونتیلاتور‌ها برای بیماران کرونایی در جنوب کرمان تکمیل است و وارد پیک جدید شده‌ایم.

طبق گزارش وزارت بهداشت، ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و استان کرمان نیز با سه شهر قرمز در بین چهار استان با وضعیت پرخطر کرونا است.

سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان نیز وضعیت شکننده‌ای دارند و در برخی نقاط این سه استان کرونای هندی و آفریقایی نیز مشاهده شده است.

معاون علوم پزشکی جیرفت در هشتاد و یکمین جلسه پیشگیری و مقابله با کرونا با رویکرد منطقه ای جنوب و شرق استان با اشاره به قرمز شدن وضعیت شهرستان منوجان، کهنوج و رودبارجنوب گفت که در این حوزه تنها یک پیک در تیرماه داشتیم و اکنون در پیک دوم قرار گرفته‌ایم.

علی‌اصغر خیرخواه افزود: کنترل تجمع‌ها از جمله مراسم عروسی و انتخابات از دست ما خارج است و فکر می‌کنم با مشکل مواجه شویم.

محمد محمودی فرماندار منوجان نیز در این نشست گفت که : روزانه ۷۰۰ نفر از هرمزگان برای کار در معدن به این شهرستان رفت و آمد دارند که می‌تواند نگران‌کننده باشد.

ویروس جهش یافته در استان مشاهده نشده است

در همین حال رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مشاهده نشدن ویروس جهش یافته در شمال استان از سایر دانشگاه‌‌های علوم پزشکی استان خواست که با توجه به مراودات با استان‌های جنوبی حتی‌الامکان نمو‌نه‌ی بیماران مبتلا به کرونا را برای بررسی ویروس جهش یافته به انستیتو پاستور ارسال کنند.

درحالی که در جنوب وضعیت از نظر کرونا مساعد نیست، طبق گزارشات وزارت بهداشت، شرق کرمان نیز وضعیت مطلوبی ندارد.

از ۲۹ خرداد شهرستان بم از وضعیت زرد به نارنجی تغییر کرد و شهرستان‌های نرماشیر، فهرج و ریگان به رنگ زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم می‌گوید آمار کرونا در این حوزه سیر صعودی دارد اما شیب آن آرام است.

مازیار اویسی اضافه کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان در ریگان افزایش یافته است و اکنون ۳۶ بیمار بستری در بیمارستان داریم.

او گفت: ۱۴ نفر از آن‌ها بیمار محتمل به کرونا هستند و چند بیمار هم از اهالی ایرانشهر گزارش شده است.

فرمانداران تجمعات را سختگیرانه کنترل کنند

استاندار کرمان نیز در این نشست از شرایط کرونا در جنوب ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر مراقبت نکنیم موج جدید به کل استان سرایت می‌کند.
علی زینی‌وند افزود: دانشگاه‌های بم و جیرفت، امکانات را تقویت کنند و آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

او اضافه کرد: فرمانداران با تفویض اختیار ستاد استانی می‌توانند مانع برگزاری تجمعات شوند.

طرح هوشمند اجرا شود

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان تاکید کرد که فرمانداران طرح جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی را طبق رنگ‌بندی در شهرستان‌ها اجرا کنند.

محمدصادق بصیری افزود: طرح ممنوعیت تردد شبانه از امشب مجددا اجرا می‌شود و فرمانداران منتظر بخشنامه نباشند.

او همچنین نسبت به تجمع بعد از انتخابات گفت: طبق ضوابط اجرایی نامزدهای معترض و پیروز انتخابات ۱۴۰۰، اجازه‌ی تجمع را ندارد و نامزدهای معترض باید اعتراض خود را مکتوب ارائه دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72693
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.