کرمان، چهارمین استان در وخامت کرونا| میانگین سن بستری‌ها به ۴۵ سال رسید

اکنون ۱۶۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند و کرمان چهارمین استان در وخامت و شدت بیماری اعلام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب افزود: ازین تعداد بیمار بستری ۱۱۰۰ مورد مثبت قطعی هستند و مابقی بیماران بدحال با علائم بالینی و تصاویر رادیولژی بستری هستند. ضمن اینکه معادل یک چهارم بستری ها، در منزل و یا به صورت بستری موقت خدمات می گیرند.

به گزارش ایرنا،‌ حمیدرضا رشیدی نژاد ظهر امروز شنبه -۹ مرداد- در نود و دومین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: در شهر کرمان ۳۶۳ بیمار در بیمارستان افضلی پور و ۲۱۹ بیمار در بیمارستان پیامبر اعظم و ۷۴ بیمار در بیمارستان حضرت فاطمه بستری هستند.

او افزود: در استان کرمان اوایل شیوع بیماری ۱۴۰۰ تخت آماده کرده بودیم، تا پایان هفته قبل ۱۹۹۹ تخت در کل استان ظرفیت‌سازی برای پذیرش بیماران کرونایی بود و در سه روز اخیر در شهر کرمان مجددا ۱۵۰ تخت ظرفیت سازی شد.

وی با اشاره به اینکه در اوج پیک قبلی در کل استان کرمان حدود ۱۳۷۰ بستری داشتیم، گفت: در استان در تجهیزات و دارو مشکلی در بیمارستان ها نداریم اما در قبال این ظرفیت سازی کمر همکاران ما به ویژه فعالان در بیمارستان ها و پرستاران، خدماتی ها و پزشکان شکسته است.

میانگین سن بستری‌های کرونایی در کرمان ۴۵ سال است

استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: سن بستری‌ها در پیک کنونی بیماری پایین آمده و میانگین بستری ها ۴۵ سال است در حالی که در پیک گذشته بالای ۶۰ سال بود.

علی زینی‌وند افزود: علت این مسئله واکسیناسیون است و سالمندان که واکسن زده اند، کمتر بستری شده لذا از مردم خواهش می کنیم واکسن بزنند تا از این دوره عبور کنیم.

او با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی با جدیت در حال اجراست و باید ادامه یابد، اظهار کرد: ۷۰ میلیارد تومان از رییس جمهور برای پنج دانشگاه علوم پزشکی کرمان تقاضا کردیم که موافقت شده و اگر این عدد به دانشگاه های علوم پزشکی تزریق شود، کمک خیلی خوبی است و فقط منتظر دستور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74498
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.