کرونا در کمین| محدودیت‌ها چقدر در کرمان رعایت می‌شود؟‌

در پنجمین روز از اجرایی شدن محدودیت‌های ۱۰ روزه کرونایی در شهرهای قرمز، اصناف در کرمان تاحدودی پای کار آمدند و امید است که شیوع این بیماری کمتر شود.

یک سال پس از ورود کرونا به ایران، پیک چهارم آغاز شده است تا جایی که براساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۰، بیش از ۲ میلیون  مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و در استان کرمان هم تعداد مبتلایان بستری شده چیزی حدود ۱۷ هزار نفر گزارش شده. 

عادی انگاری، افزایش سفرها و شیوع نوع جدید این ویروس در کشور که به کرونای انگلیسی معروف است دست به دست هم دادند که پیک جدیدی را در کشور راه اندازند.

زنگ خطر این پیک شنبه این هفته زده شد. با قرمز شدن اکثر شهرهای کشور محدودیت های ۱۰ روزه از سوی دولت اعمال شد.

تعطیلی صنوف گروه شغلی ۲.۳ و ۴ از جمله این محدودیت‌ها بود.

با نگاهی به سطح شهر کرمان می‌بینیم که اصناف اگر چه با مشکلات اقتصادی شان دست و گریبان هستند اما اکثریت پای کار آمدند. شهر دارد دوباره روزهای خلوتی را  تجربه می کند تا شاید طغیان کرونا کمتر شود.

قفل های به در آویزان، کرکره های پایین کشیده  و بنرهایی با مضمون فروش اینترنتی محصولات مغازه هایی که تعطیل است امید را برای رسیدن به روزهای خوب غیرکرونایی در دل زنده می کند.

البته آن طور که مسوولان سلامت استان معتقدند شیوع ویروس کرونا بیشتر از طریق مراسمات و دورهمی های خانوادگی است که این تنها به دست خود مردم اتفاق می افتد. اگر چه دولت برای این کار محدودیت های شبانه تردد خودرویی را در نظر گرفته اما نه نظارت آن چنانی وجود دارد و نه اینکه کسی به این موضوع توجهی میکند. 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68364
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.