کمبود امکانات درمانی جنوب برای بیماران کرونایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت می گوید: میزان تعداد مبتلایان به کرونا در جنوب کرمان رو به افزایش است و بزودی امکانات درمانی جنوب قادر به پاسخگویی به بیماران کرونایی نخواهد بود.

جنوب کرمان نیازمند امکانات مبارزه با کرونا

به گزارش «کرمان نو» موج ابتلا به بیماری کرونا در جنوب کرمان و به ویژه شهر جیرفت رو به افزایش است که نگرانی مسوولان را در برداشته است.

متاسفانه حضور مردم در سطح شهر آن هم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی محسوس است و هر روز شاهد تجمعاتی برای ثبت نام سهام عدالت، دریافت سیم کارت، وام معیشتی و…هستیم.

سندرم بی خیالی در مقابل کرونا

برخی از مردم نیز اقدام به برگزاری مراسم عقد و عروسی و عزا آن هم در منازل خود کرده اند و این مساله با وجود جهانی بودن بیماری کرونا و تاکید تمامی رسانه بر این موضوع تعجب آور است.

انگار بیشتر شدن آمار مبتلایان به این ویروس در منطقه ای محروم و بدون امکانات مثل جنوب کرمان مردم را دچار سندرم بی خیالی کرده است و ترس از کرونا را کمتر می توان مشاهده کرد.

امکانات درمانی جنوب کرمان کم است

این ها در حالی است که دکتر مکارم رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از نبود نقاهتگاه در این منطقه نگران است و خواستار راه اندازی هر چه زودتر نقاهتگاه در این منطقه شد.

وی می گوید: به زودی شاهد جمعیت بالایی از افرادی خواهیم بود که به بخش های بستری و آی سی یو نیازمند هستند و با امکانات فعلی قادر به دادن خدمات به این بیماران نیستیم و اگر وضع به همین شکل پیش برود شاهد رویدادهای بدی خواهیم بود.

این مسوول ادامه داد: باید مدتی عبور و مرور از محورهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان متوقف شود و در ورودی شهرها تب سنجی انجام شود.

مکارم اضافه کرد: شهرداری ها باید مناطق پرتردد و پاساژها را سم پاشی کنند و با توجه به کمبود ماسک و… گروه های جهادی اقدام به تولید ماسک پارچه ای کنند.

وی از این مساله که مردم ماسک نمی زنند ابراز نگرانی کرد و گفت: استفاده از ماسک باید اجباری شود و اینکه برخی افراد اقدام به عادی سازی کرده اند بسیار خطرناک است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بانک ها عامل تجمع و انتشار ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: باید حتما در این مورد تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی خواستار ورود ریش سفیدان و سران طوایف به این مساله شد باید در خصوص حساس بودن این بیماری که حتی هنوز درمانی نیز ندارد به آنها هشدار داد.

بی توجهی مردم دلیل اصلی شیوع بالای کرونا در جیرفت

فرماندار جیرفت به «کرمان نو» گفت: اماکن عمومی پرخطر در این شهرستان تعطیل هستند.

ابوذر عطاپور افزود: تعداد بالای مبتلایان در جیرفت نگران کننده است و این در حالی است که ما از تمامی امکانات مان برای آگاه سازی مردم استفاده کرده ایم.

وی تصریح کرد: از فعالیت اماکن عمومی جلوگیری کرده ایم اما بعضی از مردم نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه فقط همکاری مردم می تواند چاره ساز باشد.

عطاپور تاکید کرد: مردم باید در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات و اماکن عمومی خودداری کنند.

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50617
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.