صافی‌زاده معاون علوم پزشکی کرمان:


۲۵۶ نفر در آی سی یو و ۶۵ با ونتیلاتور تحت درمان هستند|کرمان در انتظار تامین واکسن است

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید در حال حاضر ۲۵۶ نفر در آی سی یو تحت درمان قرار دارند و ۶۵ نفر نیز تحت درمان با ونتیلاتور هستند که با کمک دستگاه‌های کمک تنفسی وضعیت آن‌ها مدیریت می‌شود.

به گفته‌ی حسین صافی‌زاده متاسفانه هنوز تغییر چندانی را در روند بستری‌های کرونا در استان کرمان نداریم و هنوز شاهد موارد کاهشی بستری کرونا در سطح استان نیستیم.

او افزود: تا روز گذشته هزار و 938 نفر از هم استانی‌های کرمان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 848 نفر مشکوک و هزار و 90 نفر بستری قطعی کووید 19 هستند.

به گزارش تسنیم، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه میزان واکسنی که در اختیار داشتیم متناسب با نیاز استان کرمان نبود و این مسئله باعث شد تا روند واکسیناسیون کرونا در استان در هفته گذشته کند شود افزود: هفته پیش رو، هفته بسیار پرترافیکی را در حوزه واکسیناسیون در استان کرمان داریم.

50 هزار نفر باید دوز دوم واکسن خود را تزریق کنند

صافی‌زاده با عنوان اینکه تنها در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بالغ بر 50 هزار نفر باید دوز دوم واکسن خود را تزریق کنند گفت: امیدواریم که واکسن مورد نیاز استان از سمت وزارتخانه تامین شود تا ما نیز بتوانیم پاسخگوی مراجعات باشیم.

او با بیان اینکه عده‌ای از افراد هم به دلیل شغل و هم به دلیل سن آنها واجد شرایط دریافت واکسن هستند که این افراد باید به سایت مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند افزود: ادامه روند واکسیناسیون در استان کرمان منوط به تامین واکسن از سمت وزارتخانه است و ما سعی کردیم تا وضعیت موجود را مدیریت کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اگر واکسن به میزان کافی در اختیار داشته باشیم سایت برای همه واجدین شرایط باز بوده و می‌توانند ثبت‌نام کرده و زمان مناسب را برای واکسیناسیون خود انتخاب کنند گفت: اگر تعداد واکسن ما محدود باشد اولویت تزریق واکسن با کسانی است که دوز دوم آن‌ها باید دریافت شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75225
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.