ماسک بیش از اندازه نیاز استان وجود دارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ماسک بیش از اندازه نیاز استان وجود دارد، گفت: قیمت ماسک سه لایه پزشکی هم اکنون ۱۰۰۰ تومان است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره وضعیت ماسک در استان کرمان گفت: طبق مصوبه اعلامی از سوی سازمان غذا و داروی کشور، قیمت ماسک سه لایه پزشکی هم اکنون ۱۰۰۰ تومان است.

اسدی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر ماسک بیش از اندازه نیاز استان وجود دارد اظهار کرد: کارخانجات این حوزه بیش از نیاز استان ماسک تولید کرده و هر چه به کارخانجات تولیدی ماسک اعلام کردیم که نیاز ماسک در استان حدی دارد اما به توصیه‌های ما گوش نکردند و همین امر سبب شد هم اکنون ماسک‌های تولیدیشان روی دستشان باقی بماند.

اسدی‌پور با تاکید برآنکه هنوز موضوع کرونا جدی است خطاب به مردم گفت: از مردم انتظار داریم همچنان مباحث بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کرده و در صورتی که احساس بیماری می کنند بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و از حضور در اجتماعات جدا حودداری کنند.

اسدی پور درباره وضعیت داروهای کرونایی در استان کرمان گفت: داروهای کرونایی باید تحت شرایط بیمارستانی عمدتا مصرف شوند اما متاسفانه شاهد هستیم برخی اوقات همکاران ما بعضی از داروهای کرونایی را برای بیماران سرپایی نسخه می‌کنند تا بیماران این داروها را از داروخانه تهیه کنند که این کار اشتباه است زیرا برخی از این داروها توزیع داروخانه‌ای ندارند و نباید در داروخانه‌ها داشته باشیم و این باعث می‌شود که مردم تصور کنند که با کمبود دارو برای بیماران کرونایی روبرو هستیم.

وی در مورد کمبود دارو «رمدیسیویر» در شهرستان سیرجان نیز اظهار کرد: کمبود دارو ممکن است در مقطعی وجود داشته باشد اما قطعا موقتی بوده و مشکل کمبود دارو بلافاصله رفع خواهد شد که درباره داروی رمدیسیویر در سیرجان نیز با پیگیری های صورت گرفته با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، مشکل کمبود دارو فورا حل شد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59655
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.