متوسط فوت ناشی از کرونا در استان بالاتر از متوسط کشوری

طبق آمار هیچ یک از شهرستان‌های استان کرمان در وضعیت قرمز قرار ندارد اما به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان متوسط بیماران بستری و فوت ناشی از کرونا در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

آمارها نشان می‌دهد روند ابتلا به کرونا در استان کرمان کاهش یافته و طبق اعلام وزارت بهداشت اکنون ۶ شهرستان در استان کرمان نارنجی و ۱۷ شهرستان به رنگ زرد است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان حدود ۹۰ درصد از شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

با این حال متوسط بیماران بستری و متوسط فوت ناشی از کرونا در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در این باره می‌گوید: متوسط بستری ناشی از کرونا در کشور 7.5 نفر در 100 هزار نفر و در کرمان 9.5 نفر در 100 هزار نفر و در کشور 16 نفر فوتی ناشی از کرونا در 100 هزار نفر و در کرمان 17 نفر در 100 هزار نفر است.

به گفته او بعد از قرنطینه شدیدی که در کشور صورت گرفت آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا کاهش یافت اما میزان بروز بستری و مرگ در استان کرمان همچنان از متوسط کشوری بالاتر است.

همه تست‌های کرونا در تعهد بیمه نیستند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان می‌گوید: همه تست‌های کرونا در تعهد بیمه نیستند ولی تست‌های ساده در تعهد بیمه قرار دارند.

جعفری اظهار کرد: 200 هزار نفر در استان کرمان زیرپوشش بیمه رایگان قرار دارند که به‌زودی از خدمات پزشک خانواده بهره‌مند می‌شوند.

وی درباره آخرین وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیک بیان داشت: بیمارستان‌های غیردولتی و غیردانشگاهی از ابتدای دی‌ماه وارد طرح نسخه‌نویسی الکترونیک شده‌اند و تا پایان سال جاری دفترچه‌های بیمه جمع‌آوری می‌شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61037
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.