دومین سال از دوره ششم شوراهای اسلامی شهر استان کرمان


شورای شهر بافت همچنان پرحاشیه

یک سال از شروع به کار ششمین دوره از شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌‌گذرد و بر اساس قانون باید انتخابات مجددی برای تعیین هیات رییسه شورای شهر انجام شود.

به گزارش کرمان‌نو شهرهای بزرگی مثل کرمان، سیرجان، بم، جیرفت و رفسنجان انتخابات هیات رییسه را برگزار کردند اما شورای شهر بافت هنوز در گیرودار برگزاری انتخابات است.

هیات رییسه شورای شهر کرمان تغییر چندانی نداشت
هیات رییسه شورای شهر کرمان تغییر چندانی نداشت و با ریاست علیرضا نادری مانند سال اول ادامه پیدا کرد. البته آرای نادری نسبت به سال اول کاهش داشت و او فقط با اختلاف یک رای پیروز این انتخابات شد.
رقیب او حسین چناریان با ایراد انتقاداتی به مدیریت شورای شهر توسط نادری گفت: شورای شهر تعامل لازم با بدنه شهرداری و خارج از شهرداری و شورا را نداشته است.
با این‌حال چناریان ۵ رای و نادری ۶ رای کسب کردند.
نایب رییسی این شورا هم برای سال دوم به محمدرضا کمساری رسید .
محمود بابایی که نائب رئیس شورای شهر کرمان برای سال اول بود؛ امسال برای نائب رئیسی کاندید نشد.

ترکیب هیات رییسه شورای شهر رفسنجان بدون تغییر ماند
شورای رفسنجان که تقریبا سال بدون حاشیه‌ای را پشت سرگذاشته در یک انتخابات دیر هنگام که روز پنجشنبه ۲۰ مرداد انجام شد، بدون تغییر هیات رییسه شورای شهر را ابقا کرد.
حسین رحیمی و علی میربابایی رئیس و نایب رئیس شورای شهر رفسنجان باقی ماندند.

بافت یکی پرحاشیه‌ترین شوراهای شهر استان بود
شهر بافت که هنوز شهردار هم ندارد و در یک سال گذشته کش و قوس‌های فراوانی را تجربه کرده در انتخابات هیات رییسه دوم هم عقب مانده است.
شورای شهر بافت یکی از حاشیه‌ساز ترین شوراهای شهر در یک سال گذشته استان کرمان بوده است.
یکی از اعضای این شورا از سوی هیات نظارت پس از رای آوردن لغو عضویت شد و عضو علی‌البدل به جای او به شورا آمد با حضور عضو علی‌البدل که چندین جلسه به طول انجامید شهردار و رئیس شورا انتخاب شد.
سپس عضو لغو عضویت شده با پیگیری شکایت‌اش به شورا برگشت و ۳ نفر از اعضا خواستار انتخابات دوباره برای ریاست شورا و انتخاب شهردار شدند. اما رئیس شورا و عضو دیگر زیر بار انتخابات دوباره نرفتند.
بلاخره با کش وقوس‌های زیاد و نامه‌های پی‌در‌پی استانداری کرمان جلسه اعضای شورای شهر بافت تشکیل شد و ریاست شورا با ادهمی ماند و شهردار جدید هم انتخاب شد اما استانداری شرایط شهردار منتخب بافت را مناسب ندانست و شهرداری بافت همچنان با سرپرست اداره می‌شود.
یکی از اعضای شورای شهر بافت به کرمان‌نو گفت رییس شورای شهر تن به انتخابات مجدد نمی‌دهد و این موضوع را در دستور کار قرار نداده است.

سیرجان شورای شهر و شهرداری بی‌حاشیه‌ای را گذراند
وضعیت شورای شهر سیرجان قابل قبول‌تر است. شورایی نسبتا منظم و بی‌حاشیه در سال اول و فرآیند انتخاب شهردار.
هفته گذشته در انتخابات هیات رییسه شورای شهر سیرجان؛ حسن خدامی پور رییس؛ امین صادقی نایب رییس؛ اعظم جوانلری منشی اول و وحید جوان منشی دوم تعیین شدند.

ریاست شورای شهر بم به منصور عزیزآبادی سپرده شد
شورای شهر بم به نسبت دیگر شهرهای بزرگ استان زودتر دست به کار شد و بر اساس گزارش خبرنگار کرمان‌نو شنبه این هفته با برگزاری انتخابات منصور عزیز آبادی ریاست شورای شهر بم و حامد سلجوقیان نایب رییسی این شورا را به عهده گرفتند.

شکاف در شورای شهر جیرفت عمیق‌تر می‌شود؟
شورای شهر جیرفت نسبتا پرحاشیه بود. شکافی که بین ریاست سابق شورای شهر و برخی از اعضا وجود داشت گاهی جنجال برانگیز شده بود حتی یک ویدیو هم جدال لفظی در شورای شهر جیرفت منتشر شد که در آن سمانه کوهستانی از رئیس شورای شهر می‌خواست نامه‌ای را برای بررسی در شورا ثبت کند و سالاری رئیس شورای شهر هم با بی‌توجهی پاسخی به او نمی‌داد.
ترکیب جدید هیات رئیسه شورای اسلامی شهر جیرفت یعنی، احسان هوشمند رئیس شورای شهر ؛ حجت دلفاردی نایب رئیس شورا و سمانه کوهستانی سخنگوی شورا منتقدین ریاست سابق شورای شهر و البته شهردار جیرفت هستند.
این یعنی احتمال دارد شهرداری و شورای شهر جیرفت با چالش‌های بیشتری در سال دوم برخورد کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95264
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.