استاندار کرمان:


آمار مبتلایان به کرونا در سیرجان و جنوب استان هشداردهنده است

استاندار کرمان گفت: براساس گزارش ها، در سیرجان و جنوب استان آمارهای کرونایی هشداردهنده است و با توجه به اینکه جاهای دیگر دارد به ثبات نسبی نزدیک می شود، این مناطق نیاز به کنترل جدی تری دارد.

به گزارش کرمان نو، علی زینی وند پیش از ظهر امروز 11 اردیبهشت ماه در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار کرد: براساس گزارش ها، در سیرجان و جنوب استان آمارهای کرونایی هشداردهنده است و با توجه به اینکه جاهای دیگر دارد به ثبات نسبی نزدیک می شود، این مناطق نیاز به کنترل جدی تری دارد.

وی افزود: در کل کشور به نوعی شیب نزولی آمار مبتلایان به کرونا دارد آغاز می شود اما در استان کرمان اینگونه نیست و اخبار ویروس هندی و وضعیت استان های همجوار، هشدارهایی به ما می دهد که اگر دقت نکنیم و عادی انگاری شود، خیلی وضعیت بدتری خواهیم داشت.

زینی وند تصریح کرد: فرمانداران باید وضعیت را جدی بگیرند تا بتوانیم شاهد وضعیت بهتری در استان باشیم و ما به صورت جدی طرح مهار برای کنترل اتباع خارجی اجرا می کنیم و براساس اعلام ناجا، استان کرمان بیشترین تعداد اتباع خارجی را بعد از سیستان و بلوچستان برگشت داده ایم.

استاندار کرمان درباره عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های دولتی گفت: قرار بود بازرسی و حراست نظارت کنند و تاکنون گزارشی به ما ارائه نشده اما در مجموع اگر اداره ای چه دورکاری یا پروتکل ها را رعایت نمی کنند، مدیران باید پاسخگو باشند.

وی درباره فعالیت اصناف اظهار کرد: ظرفیت تخت های بیمارستانی استان رو به تکمیل شدن است و اگر رها کنیم کار سخت تر می شود و فعلا جاهای شلوغ، بازار، پاسازها و پارک ها نباید گشایش داشته باشد و کمیته اقتصادی درباره فعالیت صنوفی که موجب تجمع نشود، مصوبه دقیق بیاورند تا تصمیم بگیریم.

زینی وند تصریح کرد: در صورتی که در فعالیت برخی صنوف گشایش صورت بگیرد، تیم های بازرسی باید به شدت فعال شوند و هر مغازه ای که رعایت نکرد جریمه و پلمب یک تا دو ماهه بشود.

وی درباره درخواست برخی ادارات از دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت واکسن کرونا گفت: در بحث واکسن هیچ استثنایی به غیر از پروتکل ورازت بهداشت نداریم.

به گزارش کرمان نو، شهباز حسن پور رییس مجمع نمایندگان استان کرمان از ستاد کرونای استان در زمینه اقدامات انجام شده در مقابله با کرونا تقدیر کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69744
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.