خطر وقوع طوفان شن در جاده‌های جنوب کرمان

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از احتمال ورود شن به بستر راه‌ها در شرایط جوی فعلی خبر داد.

مجتبی رئیسی گفت: از آنجایی که احتمال بروز پدیده طوفان شن در محدوده محورهای ارتباطی شهرستان‌های رودبار جنوب و قلعه‌گنج ورودی و خروجی به سمت قلعه گنج – جاسک و زهکلوت – ایرانشهر گشت های راهداری در این محورها مستقر هستند.

وی افزود: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار و طوفان شن در محورهای شهرستان های جنوبی استان کرمان رانندگانی که قصد تردد به حوزه راه های جنوب کرمان را دارند جوانب احتیاط را رعایت کنند.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان اضافه: از آنجایی که احتمال بروز پدیده طوفان شن در محدوده محورهای ارتباطی شهرستان‌های رودبارجنوب و قلعه گنج وجود دارد بنابراین در ورودی و خروجی این محورها به سمت قلعه‌گنج – جاسک و زهکلوت – ایرانشهر گشت‌های راهداری مستقر هستند.

وی بیان کرد: با توجه به آغاز وزش تند باد احتمال کاهش دید و مستعد بودن ۱۲۰ کیلومتر از جاده های جنوب کرمان برای ورود شن های روان به همین منظور دستگاه های گریدر برای عملیات شن روبی در حال آماده باش هستند.

رئیسی ابراز کرد: با توجه به محتمل بودن افزایش کاهش دید افقی در جاده های جنوب کرمان رانندگان حتما قبل از عزیمت به این محورها ضمن تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها از وضعت جوی اطلاع حاصل کرده و سپس به سمت مبادی ورودی و خروجی جنوب‌کرمان عزیمت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به احتمال افزایش میزان کاهش دید در جاده های جنوب کرمان رانندگان حتما از سالم بودن چراغ های وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.

این مسوول از احتمال ورود شن به بستر راه ها در این شرایط خبر داد.

وی افزود: رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه از عجله و شتاب، پارک و توقف غیر ایمن در حاشیه جاده و سبقت غیر مجاز در شرایط کاهش دید جدا پرهیز کنید.

رئیسی از باز بودن کلیه محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66489
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.