مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان عنوان کرد


راه‌اندازی ۷ ایستگاه لرزه‌‌نگاری تا پایان سال در استان کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در مورد استانداردهای جهانی در تعداد ایستگاه های لزره‌ نگاری اظهار کرد: طبق استانداردها باید در هر ۵۰ کیلومتر یک ایستگاه لرزه نگاری نصب شود که فاصله زیادی با این استاندارد داریم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مجید سعیدی با اشاره به افتتاح آزمایشی ایستگاه لرزه نگاری در شهرستان کرمان گفت: این ایستگاه لرزه نگاری باند پهن به صورت آزمایشی در روستای کشیتوئیه شهداد با همکاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران راه اندازی شد.

وی درباره ایستگاه لرزه نگاری کشیتوئیه گفت: این ایستگاه دائمی است و گسل های نایبند، لکرکوه، سیرچ، گلباف و شهداد را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان میزان هزینه کرد این ایستگاه را حدود ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و در ادامه در مورد استانداردهای جهانی در تعداد ایستگاه های لزره نگاری اظهار کرد: طبق استانداردها باید در هر ۵۰ کیلومتر یک ایستگاه لرزه نگاری نصب باشد که فاصله زیادی با این استاندارد داریم.

وی با اشاره به تفاهمنامه استانداری کرمان و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اظهار کرد: با این تفاهمنامه به دنبال توسعه ایستگاه های لرزه نگاری استان هستیم و مقرر است امسال هفت ایستگاه لرزه نگاری در استان راه اندازی شود که سه مورد آن جدید است و مابقی آنها نیز ایستگاه های موقتی هستند که با جابجایی و کارهای فنی به ایستگاه های ثابت تبدیل خواهند شد.

سعیدی بیان کرد: در حال حاضر هشت ایستگاه لرزه نگاری در استان کرمان وجود دارد و ۳ ایستگاه جدید نیز به آن اضافه خواهد شد که تعداد این ایستگاه ها به ۱۱ ایستگاه می رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69242
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.