شرکت‌های بزرگ برای ارتباط با واحدهای کوچک در استان مقاومت می‌کنند

 رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به نظر می‌رسد مقاومت‌هایی در شرکت‌های بزرگ در بحث ارتباط واحدهای کوچک و بزرگ در استان کرمان وجود دارد.

دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” صبح امروز 14 اسفندماه در پنجاه و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان یکی از راهکارهای حل این مشکل را  ارائه گزارش از عملکرد توسط شرکت های بزرگ و پیمانکاران اصلی اعلام کرد.

او ادامه داد: یکی از محورهای پیشنهادی درخصوص اس پی ایکس، قانون است و بخشی از احکام برنامه ششم در این زمینه وجود دارد. بخش عمده ای از موضوعات در این زمینه در دنیا وجود دارد اما در استان کرمان این فعالیت به صورت ساختارمند و تعریف شده وجود ندارد.

پورابراهیمی گفت: پیشنهاد ما تشکیل کارگروهی برای تدوین پیش نویس گزارش اولیه برای ایجاد قانون مشخص درخصوص اس پی ایکس است تا به حل مشکلات در این حوزه کمک کند.

وی اظهار کرد: لازم است مجموعه خدمات و کالاهایی که شرکت های بزرگ در سه سال اخیر دریافت کرده اند ارائه شود که با چه روشی، از چه مجموعه و با چه شرایط و قیمتی تامین شده و وجود بانک اطلاعاتی براساس فعالیت ها لازم است تا در خصوص موضوعات تصمیم گیری کنیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: درخواست داریم استقلال پارک علم و فناوری در استان کرمان به جد پیگیری شود. نباید سیاست های پارک را یک دانشگاه بنویسد و باید پارک علم و فناوری به کل مجموعه استان تعلق داشته و به حوزه تصمیم گیری ها نیز کمک کند.

وی با اشاره به اینکه گزارشی درباره ارتباط شرکت های بزرگ با شرکت های دانش بنیان در استان کرمان نداریم، افزود: ظرفیت توان تخصصی دانش بنیان ما در استان از متوسط کشور بالاتر است و ظرفیت بسیار قدرتمندی برای پاسخگویی به شرکت های بزرگ را دارند و نیاز به حمایت دارند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان نیز گزارشی ارائه دهد که چه تعداد از واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل به دلیل عدم ارتباط با مجموعه های بزرگ به این روز افتاده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66050
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.