در نشست عمومی شورای شهر کرمان تصویب شد:


فرصت یکساله برای اخذ پروانه در املاک تملک شده شهرداری برداشته می‌شود

در املاکی که به دلیل اجرای طرح تفصیلی توسط شهرداری تملک می‌شود، قراردادی میان شهرداری و مالک تنظیم می‌شود که با توجه به شرایط ملک متراژ معینی می‌تواند پروانه ساخت دریافت کند، اما این قرارداد مدت زمان یکساله برای اخذ پروانه دارد. برخی افراد شورای شهر کرمان معتقدند باید این مدت محدود برای اخذ پروانه برداشته شود زیرا ممکن است برخی نتوانند در این مدت زمان پروانه را دریافت کنند.

به گزارش کرمان‌نو در نشست عمومی شورای شهر در روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه حسین چناریان خطاب به شهردار کرمان گفت«: توافقنامه‌هایی که در تملک املاک مسیری برای اخذ پروانه در متراژ معین نوشته می‌شود مدت زمان یک ساله دارد که
در برخی موارد مردم موفق نمی‌شوند در یک سال پروانه بگیرند و بهتر است این توافق مدت زمان بیشتری داشته باشد.»
سعید شعرباف شهردار کرمان نیز در پاسخ گفت:« تیم حقوقی شهرداری معتقد است توافق باید زمان‌دار باشد زیرا توافق بدون زمان مشکلی شبیه به توافق بتن علی بابا به وجود می‌آورد. اما تا جایی که من می‌دانم نیاز به زمان ندارد و فقط ذکر متراژ کافی است، این زمان یکساله علت برخی فسادها در صدور پروانه هم می‌شود و من از ابتدا با این موضوع مخالف بودم، این موضوع را استعلام کردیم و منتظر رای بازرسی هستیم. شورا می‌تواند مصوب کند که حداقل زمان توافقنامه ۳ سال بشود می توان هم منتظر رای ماند که اگر بشود مدت زمانش را برداریم.»
فتح الله مویدی عضو دیگر شورای شهر کرمان نیز در این خصوص خطاب به شهردار گفت:« استناد تیم حقوقی شما چیست که می گویند مدت زمان محدود باشد؟ به هرحال یک کالایی خریداری شده ( ملک تملک شده) باید پولش را بدهید اما پول ندارید و یک کالا ( پروانه) به جایش می‌دهید، نمی‌شود که بعد از ۳ سال بگویید به قیمت روز محاسبه می‌شود این کار اخلاقی و شرعی نیست.»
محمد رضا کمساری سخنگوی شورای شهر نیز در این مورد اضافه کرد:« در خصوص بتن علی بابا که مثال زدید باز هم مقصر شهرداری بوده است. ما مال مردم را می‌گیریم و وظیفه داریم معوض آن را بدهیم، شاید کسی در دو سه سال اولویت زندگی‌اش گرفتن پروانه نباشد، نمی شود برای چنین چیزی زمان گذاشت.»
محمد امینی زاده عضو حقوقدان شورای شهر نیز گفت«: الان نمی‌شود درمورد بدون زمان شدن قرارداد صحبت کرد. چون چنین پیشنهادی نیامده و پیش‌تر روی این نظر فکر نشده است، می توانیم در مورد ۳ سال که قبلا مطرح شده تصمیم بگیریم ولی در مورد بدون زمان شدن باید در کمیسیون مطرح شود بعد در شورای عمومی مصوب شود.»
چناریان در پایان افزود:«اولویت املاک باهم متفاوت است. به نظر من الان می‌شود در پرونده‌هایی که مطرح شده زمان را ۳ ساله کنیم اما به طور کلی این موضوع باید مطالعه شود و در صورت نیاز زمان برداشته شود.»
شهردارکرمان نیز ادامه داد:« این عجله باعث می‌شود در حق برخی پرونده‌ها بی عدالتی شود. یک هفته دیگر صبر کنیم تا تیم حقوقی هم بیایند و نکات را بگویند و تصمیم نهایی را بگیریم تا به‌جای ۳ نوع قرارداد یکساله، سه ساله و نامحدود دو نوع قرارداد داشته باشیم.»
در نهایت تصمیم در این خصوص به هفته آینده و با حضور تیم حقوقی شهرداری و اعضای شورای شهر موکول شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87184
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.