مدعی‌العموم به موضوع کیک‌های آلوده وارد شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از ورود این دادستانی به موضوع کیک‌های آلوده خبر داد و گفت: در این رابطه تیم‌های ویژه، بازدید از مراکز عرضه غذایی را در شهر کرمان آغاز کرده است.

دادخدا سالاری در تشریح جزئیات این طرح اظهار کرد: در جهت تامین امنیت غذایی مردم و رفع دغدغه‌های حاکم بر جامعه از حیث توزیع کیک‌های آلوده به قرص‌های مشکوک، تیم‌های ویژه‌ای متشکل از دستگاه‌های اجرایی، بهداشتی و اصناف مختلف بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی را در سطح شهر کرمان آغاز کرده‌اند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و از باب تامین امنیت غذایی مردم و پیشگیری از وقوع جرم این دادستانی به عنوان مدعی‌العموم به موضوع ورود پیدا کرده است.

جنجال کیک‌های حاوی قرص؛ مسمومیت خفیف هفت نفر در کرمان| علوم پزشکی: قبل از مصرف، محصول را چک کنید

وی عنوان کرد: در این راستا اکیپی با محوریت بازپرس ویژه دادسرای کرمان و متشکل از نیروی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و ریاست اتاق اصناف و سایر روسای اصناف مربوطه به صورت سرزده از مراکز مجاز و معتبر عرضه مواد غذایی از جمله عمده‌فروشی‌ها و مراکز پخش بازدید کرده‌اند.

دادستان کرمان هدف از این بازدید‌ها را در جهت اطمینان‌بخشی به جامعه مطرح کرد و گفت: در مرحله اول بایستی مشخص شود آیا قرص‌های آلوده درحین بسته‌بندی در بسته‌های کیک قرار گرفته است یا خیر؟ که در این رابطه دستورات قضائی لازم به مبادی ذی ربط صادر شده است.

سالاری با اشاره به اینکه اولویت اول بازدیدها بررسی برندهای معتبر و صاحب‌نام خواهد بود، عنوان کرد: دادستانی به عنوان مدعی‌العموم و از باب اقدامات پیشگیرانه دستورات قضائی لازم را به مسئولان و دستگاه‌های بهداشتی، اجرائی، انتظامی و امنیتی صادر کرده است تا پس از رصد اطلاعاتی موارد را به دادستانی گزارش کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38755
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.