مدیرعامل خیریه ثامن: مرکز کنترل سرطان کرمان هزار بیمار زیر پوشش دارد

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج بیماران خاص استان کرمان با اشاره به اینکه تمرکز این خیریه و دارالشفای امام رضا (ع) بر پیشگیری از بیماری‌ها و تقدم این مهم بر درمان است گفت: هزار بیمار از بهمن سال گذشته تاکنون تحت پوشش مرکز کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) در کرمان قرار گرفته اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی شمسی نیا ضمن اشاره به اینکه مرکز کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) محدودیتی در پذیرش بیماران مبتلا به سرطان به منظور خدمات دهی ندارد افزود: بیماران سرطانی نیازمند مراقبت های همراه با درمان هستند که موسسه مکسا با راه اندازی کلینیک های روانشناسی، تغذیه، درد، تغذیه، کلینیک های معنوی به کمک این بیماران آمده است.

وی تاکید کرد: موسسه مکسا واقع در خیریه دارالشفای امام رضا (ع) بعد از ترخیص بیماران سرطانی از بیمارستان با تامین آرامش روانی بیماران، تجهیزات و خدمات پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری مورد نیاز آن ها را برای ادامه درمان در منزل به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می دهد.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج بیماران خاص استان کرمان اظهار داشت: تفاهم نامه احداث مرکز کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) بهمن سال گذشته بین مجموعه خیریه راهبری آلا و موسسه خیریه بیماران خاص ثامن الحجج (ع) در کرمان منعقد شد و این مرکز هم اکنون در دارالشفای امام رضا (ع) این استان آماده ارائه خدمات به بیماران است.

وی همچنین به وجود بیمارانی چون تالاسمی با هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت، ام اس با هزار و ۶۵۰ نفر، کلیوی شامل همودیالیز، پیوند و مزمن کلیوی با سه هزار نفر جمعیت در موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) استان کرمان اشاره کرد و گفت: این موسسه خیریه با کمک خیرین داخل استان و کشور و در بسیاری موارد خیرین خارج از کشور اداره می شود.

شمسی نیا از اعتماد خیرین به خیریه ثامن الحجج سخن به میان آورد و گفت: اهالی این شهرستان در عید فطر سال جاری نیز ۵۰۰ میلیون تومان از زکات فطریه خود را به بیماران خاص و سخت درمان اختصاص دادند که جای قدردانی دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71185
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.