نیاز ساماندهی حاشیه شهر به عزم فرابخشی| دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود عمل کنند

استاندار کرمان بر نیاز ساماندهی حاشیه شهر به عزم فرا بخشی تأکید کرد و رئیس‌کل دادگستری استان از برخورد قانونی با هرگونه کوتاهی و قصور مدیران در این حوزه تحت عنوان “ترک فعل” خبر داد.

استاندار کرمان عصر دیروز همراه رئیس کل دادگستری استان، معاونان سیاسی و عمرانی استانداری، فرماندار و شهردار کرمان و تعدادی از مدیران از محدوده‌ی سکونتگاه غیررسمی شهید صیاد شیرازی در مجاورت منطقه‌ی شرف‌آباد کرمان بازدید کرد.

زینی‌وند در این بازدید تاکید کرد که مسئولان می‌خواهند به مردمی که در حاشیه‌ها ساکن هستند کمک کنند و از آن‌ها تقاضا داریم به فرمانداری، بخشداری و یا شهرداری مراجعه داشته و ما را در این کار کمک کنند.

علی زینی‌وند با اشاره به جمعیت ساکن در مناطق حاشیه‌ای، ادامه داد: «جمعیت ساکن در این مناطق قابل توجه هستند که باید با کمک خودشان ساماندهی شده و از بلاتکلیفی و وضعیت کنونی بیرون آیند».

قصد رفتار بی‌رحمانه نداریم

وی اضافه کرد: «قصد ما این نیست که خانه‌های مردم و یا زندگی آن‌ها را زیر و رو کنیم، نمی‌خواهیم بی‌رحمانه رفتار کنیم، بلکه هدفمان ساماندهی حاشیه‌‌های شهر است».

زینی‌وند افزود: «بخشی از زمین‌های این مناطق به صورت غیرقانونی تصرف شدند که باید تعیین تکلیف شوند، همچنین در این مناطق خانه‌هایی نیز ساخته شده‌اند که هویت آن‌ها باید مشخص شده و به روستا و یا شهر ملحق شوند».

استاندار کرمان همچنین از تشکیل کارگروه‌های ویژه‌ی ساماندهی مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان خبر داد و افزود: «سرعت گسترش حاشیه‌های شهر کرمان کاسته شده و به وسیله‌ی کاشت درخت و یا حفر کانال محدوده‌های شهری محصور شده است».

وی ساماندهی حاشیه‌ی شهر را نیازمند عزم فرابخشی دانست و بیان کرد: «این مسئله را در شورای تامین مطرح کرده‌ایم و دستگاه قضایی، بخش عمده‌ای از کار را دنبال می‌کند و هم‌افزایی و اراده‌ی جدی وجود دارد».

با متعرضان به اموال عمومی و زمین‌خواران با قاطعیت برخورد می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید به وظایف خود برای ساماندهی حاشیه شهر و کنترل حاشیه نشینی عمل کنند و هرگونه کوتاهی و قصور مدیران در این حوزه تحت عنوان “ترک فعل” مورد برخورد قاطع قانونی قرار خواهد گرفت.

یدالله موحد گفت: «هر فرد برای خرید زمین و ساخت‌وساز ملک باید با مراجعه به مراجع مربوطه از جمله شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مجوزهای لازم را دریافت کرده و به صورت قانونی اقدام به ساخت‌وساز کند تا در آینده با مشکل مواجه نشود و در غیر این صورت باید پاسخگوی اقدامات غیرقانونی خود در این زمینه باشد».

وی از اعاده‌ی بالغ بر یک هزار و 500 هکتار از اراضی ملی در استان کرمان به بیت‌المال طی سال‌های گذشته خبر داد و گفت: «با ایجاد کمربند سبز شهری، برای کنترل حاشیه‌نشینی در برخی نقاط اقدام شده است».

موحد بیان کرد: «باندهای خرید و فروش اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز شناسایی شده و برخورد قانونی سنگینی با آن‌ها انجام شده است».

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: «اراضی ملی واقع در نقاط حاشیه‌نشین باید به سرعت تعیین تکلیف شده و از زمین‌خواری در این حوزه جلوگیری شود، ضمن آن‌که با متعرضان به اموال عمومی و زمین‌خواران با قاطعیت برخورد می‌شود».

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67694
1 نظر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.