پرونده‌های تغییر کاربری اراضی کشاورزی کرمان ظرف ۲ ماه تعیین تکلیف می‌شوند

سرپرست مدیریت امور اراضی استان کرمان گفت: تعهد می‌دهم پرونده‌های تغییر کاربری کشاورزی، از زمان تکمیل پرونده حداکثر ظرف دو ماه تعیین تکلیف شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از مهر محسن نوروز در خصوص تغییر اراضی کشاورزی به ویژه در مناطق ییلاقی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که هر حکومتی پی گیری می‌کند تأمین غذای مردم است.

او دو عامل حیاتی برای تأمین غذا را آب و خاک دانست و افزود: تا زمانی که این منابع را داشته باشیم می‌توانیم امنیت غذایی مردم را تأمین کنیم.

نوروز زاده با اشاره به اینکه ۲۰۰ سال طول می‌کشد تا خاک تشکیل شود و از هیچ جای دنیا نمی‌توانیم خاک تهیه کنیم، ادامه داد: برای افزایش ضریب تأمین امنیت غذایی باید این منابع (آب و خاک) را حفظ کنیم. بر اساس قانون وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی متولی حفظ اراضی باغی و زراعی هستند.

او با اشاره به اهمیت اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها گفت: در صورت عدم حفظ کاربری اراضی کشاورزی در واقع امنیت غذاییمان را به خطر انداخته‌ایم.

سرپرست مدیریت امور اراضی استان کرمان بیان کرد: براساس قانون تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی خارج از محدوده شهرها و شهرک‌ها به طور کلی ممنوع است مگر در موارد ضروری که تشخیص آن بر عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری است. در واقع این کمیسیون تشخیص می‌دهد که آیا ضرورت دارد اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری داشته باشند یا خیر.

وی در خصوص گلایه‌های برخی شهروندان در زمینه بروکراسی اداری و زمان طولانی رسیدگی به پرونده‌ها گفت: تعداد پرونده‌های درخواست تغییر کاربری بسیار زیاد است. رسیدگی به پرونده‌های ناقص طولانی می‌شود چرا که تا رفع نقص در لیست نوبت کمیسیون قرار نمی‌گیرند.

سرپرست مدیریت امور اراضی استان کرمان با بیان اینکه ما پرونده پشت کمیسیون نداریم مگر اینکه پرونده‌ای نقص باشد، گفت: تعهد می‌دهم از زمان تکمیل پرونده حداکثر ظرف دو ماه پرونده تعیین تکلیف شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75407
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.