کسب هشت رتبه برتر کشوری کانون فرهنگی هنری مساجد کرمان در رویداد ملی فهما

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: این کانون‌ها در کرمان با همت و کوشش توانستند در رویداد ملی فهما (فرهنگ، هنر مساجد ایران) صاحب هشت رتبه برتر کشوری شوند.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان، حجت الاسلام مصطفی گرجی با اشاره به کسب هشت رتبه کشوری توسط کانون های فرهنگی استان کرمان در فهمای سال جاری افزود: کانون فرهنگی هنری حضرت ولیعصر (عج) روستای قاسم آباد رفسنجان در رواق ترنج، کانون فرهنگی هنری فاطمه المرضیه (س) روستای برج معاذ شهرستان فهرج در رواق کارآفرینی، کانون های فرهنگی هنری شهید محمدحسین زاده جعفری شهرستان انار در رواق نور، کانون فرهنگی هنری الجواد (ع) کرمان در رواق دانش به عنوان شایسته تقدیر در کشور انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری الزهرا (س) مسجد الزهرا (س) رفسنجان به عنوان “شایسته تقدیر ویژه” در رواق کتاب انتخاب شدند، اظهار داشت: همچنین کانون فرهنگی هنری حضرت ولی عصر (عج) مسجد جامع روستای رحیم آباد کرمان به عنوان شایسته تقدیر در رواق کتاب شناخته شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان با بیان اینکه شهرستان فهرج در رویداد فهما خوش درخشید، خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری فاطمه المرضیه شهرستان فهرج در بخش رابط برتر کانون به عنوان شایسته تقدیر انتخاب و همچنین این شهرستان به عنوان شهرستان شایسته تقدیر ویژه نیز انتخاب شد.

وی با اشاره روند فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان و رویداد فهما افزود: فلسفه شکل گیری این کانون‌ها احیای کارکردهای مختلف مساجد است و مخاطب ما نیز کودک و نوجوان با رویکرد جذب قشر خاکستری است.

وی بیان داشت: با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در جهان امروز، شاهد تغییر ذائقه ها و گرایش افراد به سمت و سوی فضای مجازی هستیم و از طرف دیگر برای ارتباط گیری و رفع صحیح نیاز نسل جوان باید از طریق شناخت ذائقه ها آنها دست به فعالیت زد لذا بر همین اساس طی چند سال اخیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد فعالیت های محتوایی خود را در بستر فضای مجازی آغاز کرده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان با اشاره به فرایند فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار داشت: بر اساس طرح فهما (فرهنگ، هنر مساجد ایران ) تمامی کانون های فرهنگی مسجد باید پس از انجام فعالیت های خود در فضای مسجد و کانون، فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

وی ادامه داد: به ازای ثبت هر فعالیت در سامانه به کانون امتیاز داده می شود و در مجموع در یک تاریخ مشخص، مجموع امتیاز کانون ها محاسبه و اعتبار لازم به حساب آنها واریز می شود که در واقع شاهد یک رقابت سالم و انگیزشی میان کانون های فرهنگی و هنری هستیم که موجب پویاتر شدن کانون و مسجد می شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از کلیه کانون های فرهنگی هنری استان به جهت تلاش در رویداد فهمای ۱۴۰۰ عنوان کرد: در سال پیش رو نیز انتظار می رود کانون ها بیش از پیش در این رویداد مشارکت کنند تا هرچه بیشتر شاهد پویاتر شدن مساجد و کانون ها باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85383
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.