۳۰ درصد جمعیت استان کرمان نیاز به روان درمانی دارند

در حاشیه بازدید استاندار از بیمارستان اعصاب و روان نوریه کرمان اعلام شد: ۲۳ درصد جمعیت کشور نیاز به روان درمانی و یک درصد آنها نیاز به بستری دارند و در استان کرمان۳۰ درصد جمعیت، نیاز به روان درمانی دارند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “قدرت الله رجبی زاده” رییس بیمارستان اعصاب و روان نوریه کرمان امروز 9 خردادماه در حاشیه بازدید استاندار از این بیمارستان، بیماری های روانی را یکی از معضلات در کل کشور دانست و بیان کرد: بیماران روانی تبعات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی دارند و بسیاری از جنایات توسط افراد دارای بیماری روانی صورت گرفته که اگر آنها را به موقع درمان می کردند بسیاری از جنایات اتفاق نمی افتاد.

وی با بیان اینکه همیشه سعی داریم مشکلات را به گردن مردم بیندازیم اما این گونه نیست و در ادامه اعتیاد را یکی از ابعاد تهدیدکننده های امنیت اجتماعی دانست و اظهار کرد: متاسفانه در درمان این بیماران عقب هستیم.

رییس بیمارستان اعصاب و روان نوریه کرمان بر لزوم درمان به موقع بیماران دارای اختلال روانی تاکید کرد و افزود: در کل دنیا اعتباراتی برای درمان بیماران روانی اختصاص می دهند.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا به بیمارستان های روانی توجه می شود و حمایت از بیمارستان روانی یک بعد امنیتی دارد.

رجبی زاده با اشاره به فوت افراد به علت مصرف مشروبات الکلی اظهار کرد: نباید همه چیز را زیرزمینی کنیم که تبعات آن را هم می بینیم و باید مشکلات را بپذیریم و آنها را ریشه ای و عاقلانه حل کنیم.

به گزارش ایسنا، در این بازدید همچنین حجت الاسلام”علی هاشمیان” رییس موقوفه نوریه نیز گفت: در دنیا بیمارستان های روانی مورد حمایت شدید دولت ها هستند بنابراین درخواست حمایت از مسئولان را داریم زیرا بیمارستان اعصاب و روان درآمد ندارند.

“علی زینی وند” استاندار کرمان نیز در این بازدید بیمارستان اعصاب و روان نوریه را یک مجموعه حرفه ای دانست و گفت: از مسئولین درخواست می کنم که راهکارهای حمایتی پیدا کنند تا بتوانیم بخشی از مشکلات این مجموعه را برطرف کنیم.

“افزون” سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان نیز با اشاره به آمار افراد دارای اختلالات روانی گفت: طبق گزارشات ۲۳ درصد جمعیت کشور نیاز به روان درمانی و یک درصد آنها نیاز به بستری دارند.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد جمعیت استان کرمان نیاز به روان درمانی دارند که ۳۳ هزار نفر آنها نیاز به بستری دارند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان شایع‌ترین بیماری روانی را افسردگی و اضطراب دانست و در ادامه به کمبود تخت های اعصاب و روان در استان کرمان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر  ۴۸۰ تخت اعصاب و روان در کل استان داریم این درحالی است که فقط در شهر کرمان به ۴۰۰ تخت دیگر نیاز داریم.

گفتنی است در این بازدید مطرح شد که در استان کرمان 6000 بیمار اعصاب و روان از دوران جنگ داریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71624
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.