مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر:


مگر ما مقصر غیراقتصادی بودن القایی‌ها هستیم؟

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در خصوص اعتراض واحدهای القایی به افزایش قیمت آهن اسفنجی گفت: مقصر غیر اقتصادی بودن واحدهای القایی، واحدهای احیا مستقیم و تولیدکنندگان آهن اسفنجی نیستند و ما نیز به دلیل قطعی های مکرر برق و گاز در تابستان و زمستان، اوضاع بهتری از القایی ها نداریم.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر محمد محیاپور در خصوص اعتراض واحدهای القایی به افزایش قیمت آهن اسفنجی گفت: مقصر غیر اقتصادی بودن واحدهای القایی، واحدهای احیا مستقیم و تولیدکنندگان آهن اسفنجی نیستند و ما نیز به دلیل قطعی های مکرر برق و گاز در تابستان و زمستان، اوضاع بهتری از القایی ها نداریم.

مدیرعامل توسعه آهن و فولاد گل گهر با بیان اینکه در تابستان به دلیل قطعی برق و در زمستان به دلیل قطعی گاز و برق به طور همزمان توقف تولید داشتیم گفت: این مساله باعث شده تولید شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر ۷۰ درصد کاهش یابد و این درحالی است که هزینه های ثابت سر جای خود باقی است.
محیاپور افزود: این قطعی های مکرر علاوه بر اینکه باعث شده کارخانه ها چند ماه از سال را از دست داده و نتوانند تعهدات مشتریان خود را پاسخ دهند، آسیب زیادی به تجهیزات واحدها وارد کرده است.
به گفته مدیرعامل توسعه آهن و فولاد گل گهر توقفات اجباری بازار را بهم می ریزد.
وی ضمن اشاره به اعتراض واحدهای القایی به افزایش قیمت آهن اسفنجی اظهار کرد: توقف پی در پی تولید، زنجیره را بهم می ریزد. به این معنا که توقف تولید، عرضه و تقاضا را از حالت تعادل خارج می کند و سبب می شود واحدهای تولیدی، تولیداتشان کم می شود کما اینکا شاهد هستیم برخی واحدهای فولادی که مصرف برق بالایی داشتند چند ماهی کاملا متوقف بودند. لذا چون تفاوت قیمت محصول میانی و محصولات بالادستی کاهش یافته، القایی ها اعلام می کنند که تولیدشان مقرون به صرفه نیست.
محیاپور تاکید کرد: حرف واحدهای القایی از این جهت که تولیدشان اقتصادی نیست درست است اما اینکه مقصر غیر اقتصادی بودن آن ها واحدهای احیا مستقیم و تولیدکنندگان آهن اسفنجی باشد درست نیست چراکه ما نیز یک بنگاه اقتصادی هستیم که شاهد افزایش چندین برابری هزینه گاز و برق و توقف تولید هستیم و با بحران مواجهیم.
وی عنوان کرد: چنانچه این وضعیت ادامه یابد باید شاهد تعطیلی واحدهای آهن اسفنجی نیز بود چراکه حاشیه سود به شدت کاهش یافته و به نقطه سر به سر رسیده ایم.
محیاپور یادآورشد: حاشیه سود ما نسبت به سال گذشته کاهش حداقل ۱۵ درصدی داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84702
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.